سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ورزش در مقابل مصايب و انحرافات انسان را تقويت مي كند

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: ورزش در مقابل مصايب و انحرافات مختلف انسان را مصون و تقويت مي كند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،آيت الله مجتهدشبستري در ديدار جامعه ورزش و قهرمانان استان ، افزود: دستورات روايي و فقهي در خصوص اهميت سلامت جسم و روح به وسيله ورزش در اسلام وجود دارد.

وي گفت: شنا، تيراندازي، اسب دواني و پياده روي ورزش هايي هستند كه يادگيري و انجام آن به خصوص آموزش به فرزندان توصيه شده است.

امام جمعه تبريز افزود: در دنياي صنعتي، پيشرفت درزمينه هاي مختلف در كنار نقاط مثبت آن مثل رفاه، فعاليت هاي جسمي و بدني كاهش مي يابد كه كاهش تحرك سلامت انسان ها را به خطر انداخته و از جنبه هاي منفي تكنولوژي و پيشرفت است.

آيت الله مجتهدشبستري خاطرنشان كرد: بازي هاي كامپيوتري و مجازي كه بيشتر كودكان از آنها استفاده مي كنند از جمله اين تكنولوژي هاست كه سلامت جسمي و رواني آنان را با خطر مواجه كرده و نشاط كافي و طبيعي را از آنان مي گيرد.

وي افزود: توصيه به ورزش و تحرك براي سلامتي انسان ها در اسلام تاكيد شده و بر اين اساس ورزش از سرگرمي هاي مناسب و مشروع است كه جامعه به خصوص جوانان را از انحرافات مختلف مصون مي دارد و نشاط كافي را در آنان مي دمد.

نماينده ولي فقيه در آذرباجان شرقي همچنين تاكيد كرد: در كنار تربيت بدني ارزش هاي مذهبي نيز بايد مد نظر باشد.

آيت الله مجتهدشبستري اظهاركرد: فقط در ورزش هاي باستاني اهميت به مسايل مذهبي و ديني كافي نيست و در ساير رشته هاي ورزشي نيز بايد بيش از پيش به اين مسايل اهميت داده شود.

وي خاطرنشان كرد: اقامه نماز به موقع و به خصوص به صورت جماعت در كنار مسابقات و سالن هاي ورزشي از اخلاق و ويژگي هاي نيكوست كه بايد توجه بيشتري به آن شود.

در این دیدار که قهرمانان جهانی ، آسیایی ، کشوری ، پیشکسوتان ، مربیان تیمهای ملی ، جانبازان و معلولین و روساء هیاتهای ورزشی استان حضور داشتند /س

 

برچسب ها: ورزش ، تقویت ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.