سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

غفلت در مقدس‌ترین مکان‌ها هم در کمین انسان‌هاست

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: غفلت عاملی بازدارنده در مقابل ترس از خدا و یاد اوست و ممکن است در مقدس‌ترین مکان‌ها هم انسان‌ها دچار غفلت شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع سربازان دوره جدید ورودی مرکز پاسداری علویون در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با بیان اینکه یاد خدا مهمترین عاملی است که موفقیت را در زندگی نصیب انسان می‌کند، اظهار کرد: این یک نکته ایجابی است و در مقابل نکته‌ای سلبی نیز وجود دارد.

وی افزود: نکته سلبی آن است که انسان نباید هیچ‌گاه دچار غفلت شود زیرا غفلت به باتلاقی می‌ماند که انسان‌های گرفتار در خود را به تدریج غرق می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه هر چقدر انسان‌ها به یاد خدا باشند خداوند نیز به یاد آنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: باز شدن دل‌ها و گشادگی رو از جمله ویژگی مومنان است در زمانی که آنها به یاد پروردگارشان هستند.

وی ادامه داد: کسی که به خدا توکل می‌کند همه چیز را از سوی او می‌داند و همین امر سبب می‌شود که هیچ نگرانی نداشته باشد.

وی با اشاره به معنای حقیقی یاد خدا در روایات اسلامی بیان داشت: این امر تنها در ذکر گفتن خلاصه نمی‌شود زیرا شخص ذاکر الزاما دور از گناه نیست و حتی ممکن است در دل به یاد پروردگار متعال نباشد.

حسینی بوشهری عالم را محضر خدا دانست و افزود: اگر این اعتقاد در ما نهادینه شده باشد و تمام عالم را محضر او بدانیم در هیچ مکان و زمانی گناه نخواهیم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: غفلت عاملی بازدارنده در مقابل ترس از خدا و یاد اوست و ممکن است در مقدس‌ترین مکان‌ها هم انسان‌ها دچار غفلت شوند که نمونه بارز آن در جریان جنگ احد دیده می‌شود و لحظه‌ای غفلت و سرپیچی از فرمان پیامبر(ص) شکست را برای مسلمانان در پی داشت./ز

برچسب ها: قم ، غفلت ، مقدس ، مکان ، انسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.