سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در جمع خبرنگاران:

افشای محتوای مذاکرات هسته‌ای را تأیید نمی‌کنم/ مطالب منتشر شده، فضا‌سازي‌ رسانه‌اي است

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به افشاي مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در شاکله محتویاتی که در رسانه‌ها نوشته شده است، گفت: تأیید نمی‌کنم و همه اینها فضاسازی‌های رسانه‌ای که در رأس همه آنها رسانه‌های رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سید عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملل متحد که امروز در دفتر مطالعات سیاسي و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره همکاری ایران با سازمان ملل گفت: سازمان ملل به اصلاحاتی نیاز دارد تا بتواند نقش موثرتری را ایفا کند و کمتر تحت تاثیر بازیگران نظام سلطه واقع شود.

وی ادامه داد: بیش از 18 نهاد سازمان ملل در تهران دفتر دارند و همچنین بسیاری از سفرا و علاقه‌مندان به سازمان ملل مشارکت گسترده‌ای داشتند و امیدواریم که ایران همکاری گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف سازمان ملل داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به افشاي مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در شاکله محتویاتی که در رسانه‌ها نوشته شده است،  گفت: تأیید نمی‌کنم و همه اینها فضاسازی‌های رسانه‌ای که در رأس همه آنها رسانه‌های رژیم صهیونیستی هستند که به دنبال پریشان کردن فضای روانی موجود در داخل ایران و خارج از آن دارند.

وی ادامه داد: ما و گروه 1+5 در خصوص جزئیات هسته‌ای متعهد هستیم که این جزئیات منتشر نشود و کلیات آن را در مصاحبه‌های قبلی عرض کرده‌ام.

عراقچي در پایان به نقش سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: این سازمان برای آنکه بتواند نقش موثر و جدیدتری را بازی کند نباید تحت تأثیر نظام سلطه واقع شود، با این حال نباید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان ملل را نادیده گرفت و همچنین نباید این سازمان را محدود به فعالیت‌های سیاسی کرد بلکه باید دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های توسعه‌ اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی این نهاد را مورد توجه قرار داد

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم که سازمان ملل بتواند نقش قابل قبولی را به عنوان تنها مرجع برای تأمین صلح بین المللی ایفا کند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
خدا تمام دشمنان ایران و اسلام را لعنت کنه.