سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت عید سعید غدیر خم

استاندار خراسان رضوی در پیامی دهه ی ولایت و عید غدیر را به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) و مردم شریف استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،در پیام محمد حسین فروزان مهر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

فرارسیدن دهه ی ولایت و قله ی شکوهمند آن عید سعید غدیر را به تمامی مردم شریف و متدین استان خراسان رضوی تبریک می گویم.

از نگاه اهل انصاف، غدیر یک واژه، یک محل در تلاقی مسیر مکه و یا یک برکه آرمیده در جزیره العرب نیست، غدیر عبارت بلند تداوم دین نبوی در قامت شیعه علوی است. غدیر طنین خوش آهنگ ادامه ی راه انبیا و حرکت بشریت در مدار مدنیت دینی است. غدیر، تحقق آروزی انسان تشنه ی عدالت در تاریخ بعد از خاتمیت پیامبران الهی است.

از منظر مردان و زنان دین مدار ایرانی، غدیر، خاستگاه ولایت است، آنگاه که از تجسم مروت و عدالت آغاز و در جاری زمان به حکومتی ولایت محور در نقطه ای ناب از مشرق زمین رسید.

ایران اسلامی و مردم آن که در عرصه گیتی به شجاعت مقاومت و ایستادگی شهره اند، بی شک وامدار همین شجره ی طیبه هستند که از سرچشمه ی نبوت تغذیه شده و با فرامین الهی انطباق، نقطه به نقطه دارد.

در روزهای متعلق به امیر پرهیزگاران و مولای متقیان حضرت علی (ع)، و در ایامی که رایحه شور انگیز ولایت، سرزمین اسلامی ایران را معطر کرده است، قنوتمان را جهانگیر شدن، این موهبت می سازیم تا دنیای تشنه ی همدلی، همراهی و همبستگی و زخم خورده های سرزمین های دور از لیبی و مصر و تونس که در فقدان رهبری دینی، زحمات طاقت فرسا و خون های بی شمار جوانانشان را دوراز ثمر می بینند، به این دریای مواج گره بخورند و از زلال این زمزم وحدت آفرین سیراب شوند.

دهه ی ولایت همچنین روزهای گرامیداشت پیر فرزانه، حضرت امام خمینی (ره) است، که مجد و عظمت اسلام را در شاکله ی ولایت متبلور ساخت و با استقرار نظام ولایت فقیه، نوید راهی تازه برای عبوری موفق از سد مستکبران و صاحبان زر و زور و تزویر را به مظلومان عالم شناساند.

این دهه فرصت پاسداشت مقام عظمای ولایت، حضرت آیت اله العظمی خامنه ای است که بعد از ارتحال آن یار سفر کرده، صبورانه و مدبرانه مشعل فروزان ولایت را هر روز فروزانتر از گذشته، برافروخت، تا در پرتو آن امن ترین نقطه در پرالتهاب ترین منطقه دنیا، به نام ایران اسلامی ثبت شود.

بار دیگر این ایام خجسته و پربرکت را به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی که قرن ها از نعمت وجود مضجع ملائک پاسبان رضوی بهره برده و تدین و تعبد خود را رهین سیره ی حضرتش می باشند تبریک و تهنیت گفته، امیدوارم با خوشه چینی از خرمن ولایت همچنان در مسیر اعتلا و عزت روز افزون نظام اسلامی موفق و سربلند باشند.

برچسب ها: پیام ، استاندار ، عید ، غدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.