سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بهره‌برداری از سایت روستایی تولید زعفران ارگانیک در خراسان رضوی

نخستین سایت روستایی تولید زعفران ارگانیک در صفی‌آباد شهرستان زاوه خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،فرماندار زاوه با اشاره به راه‌اندازی صندوق اعتباری حمایت از تولیدکنندگان زعفران ارگانیک اظهار کرد: برگزاری جلسات متعدد سه‌جانبه با شورای ملی زعفران، اتحادیه دهیاران خراسان رضوی و شرکت جهان زعفران مقدمه این حرکت بود.

مهدی محمودی حمایت 100 درصدی خود را از اجرای تولید محصولات ارگانیک به ویژه زعفران که منجر به صادرات با برند محل تولید می‌شود را اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز به برنامه‌های حمایتی این سازمان پرداخت و گفت: در سال 60 میزان 150 هکتار زعفران‌کاری در تربت حیدریه داشتیم و هم‌اکنون 25 هزار هکتار زعفران‌کاری داریم.

غلامحسین ساربان افزود: با وجود اینکه شنیده می‌شود بعضی از کشورها به امر تولید زعفران می‌پردازند ما می‌توانیم با بالا بردن راندمان، تولید محصول بهداشتی و صادرات با برند ایرانی، رعایت اصول به‌نژادی، به‌زراعی و سیاست‌گذاری مطلوب جایگاه خود را در این زمینه تبیین و تثبیت کرده و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: این نکته را باید در نظر داشت که مصرف کننده زعفران در جهان متقاضی محصول ارگانیک در تمام طول سال است و تولیدکنندگان باید به این دو اصل توجه ویژه داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی زاوه نیز اظهار کرد: روستای صفی‌آباد یک‌هزار و 700 هکتار زعفرا‌ن‌کاری دارد و یک‌هزار و 400 نفر بهره‌بردار به این امر اشتغال دارند.

محمدرضا ادیب افزود: 31 هکتار زعفران ارگانیک در مزارع شرکت جهان زعفران کشت شده و مجوز یک تن صادرات زعفران توسط شرکت سرس آلمان گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با مشارکت همه زعفران‌کاران شاهد محصول ارگانیک با برند ایران و یا روستای صفی‌آباد در سطح جهان باشیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.