سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ سخنران حرم مطهر رضوی:

ملاک سنجش حق و باطل، ولایت است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ملاک و ترازوي سنجش حق و باطل، ولایت است و با پیروی از ولی الله مؤمنین از غیر مؤمنین شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی دریاباری در سلسله جلسات نسیم معرفت که با موضوع «حقانیت جانشینی حضرت علی(ع)» در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نبی شخصی است که از عالم غیب خبر می‌آورد و ولی کسی است که در این عالم ضامن اجرای احکام الهی است.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: همان گونه که رسالت در رسول الله(ص) تمام شد، تمام ولایت دنیا و عقبي در امیرالمؤمنین علی(ع) به کمال رسید. بنابراین پس از امام علی(ع) دیگر ما ولی مطلق نداریم و یازده ائمه معصومین(ع) تماماً از امیرالمؤمنین(ع) پیروی می‌کنند و هرکدام آینه‌ای هستند که بازتاب ولایت حضرت علی(ع) در آن رخ می‌نماید.

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به جنایات گروهک‌هاي تکفیری در سوریه ابراز داشت: اگر ولی الهی کنار زده شود، نتیجه‌اش می‌شود اوضاع و شرایط امروز دنیا، یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان گرفتار تعداد اندکی یهودی افراطی در فلسطین اشغالی شدند و بدتر از همه اینکه برخی جاهلان با برچسب مسلمانی عمله صهیونیسم بر علیه اسلام می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که «ولایت حافظ دین و دنیاي بشر است»، عنوان کرد: میزان سنجش تمام اعمال ولایت می‌باشد. معیار نماز، روزه، حج و سایر اعمال عبادی رفتار و کردار ولی الله است.

موسوی دریاباری در پایان با تاکید بر اینکه «الگوی اعمال ما در تمام جنبه‌های زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی باید رفتار و کردار حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) باشد»، متذکر شد: حضرت علی(ع) ظهور تمام شریعت پیغمبر(ص) است و هیچ عالمی عارف نمی‌شود مگر با مدد جستن و اتصال به چشمه جاری ولایت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)./س

برچسب ها: ملاک ، سنجش ، حق ، باطل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.