سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دست‌نویس‌های کهن و کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی به نمایش درآمد

گنجینه ارزشمندی از دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی و منابع دیجیتالی با موضوع امام علی علیه‌السلام و عید سعید غدیر، به همراه قرآن منسوب به آن حضرت که در سده نخست هجری قمری به خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب گفت: "علاوه بر قرآن منسوب به حضرت علی علیه‌السلام، دست‌نویس‌های ارزشمندی با موضوع امام علی علیه‌السلام و غدیر، مانندِ «انوار الفصاحه فی شرح نهج‌البلاغه»، «غرر الحکم و دُرر الکلم»، «دیوان منسوب به حضرت امیر علیه‌السلام»، «نهج‌البلاغه»، «خطبه‌البیان»، «دعای صباح»، «تاریخ زندگانی حضرت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام» و «الزام النواصب»، در معرض نمایش عموم قرار گرفته است”.

محمدجواد قوی خاطرنشان کرد: "در بخش دیگری از این نمایشگاه، مجموعه‌کتاب‌های ارزشمند چاپ سنگی، مانندِ «لواء الحمد فی یوم الغدیر»، «اکمال الدین و اتمام النعمه»، «تحفه السلیمانیه»، «الفین»، «کفایه الخصام»، «مصباح الهدایه فی تفسیر اربعين ... »، «غدیریه»، «اثبات الوصیه لعلی بن ابی‌طالب» و «منار الهدی فی اثبات النص علی ائمه اثناعشر» به نمایش گذاشته شده است”.

وی با بیان این که وجودِ دست‌نویس‌های نفیسِ کهن، اسناد بی‌همتای تاریخی، عکس‌های ارزشمند قدیمی از اماکن متبرّکه رضوی و کتاب‌های چاپ سنگی و چاپیِ کم‌مانند در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي، این سازمان را بر آن می‌دارد که به مناسبت‌های مختلف، نمایشگاه‌هایی را با هدف معرفی این منابع ارزشمند، برگزار کند، افزود: "در کنار دست‌نویس‌های کهن و مجموعه‌کتاب‌های چاپ سنگی، کتاب‌های چاپی ارزشمندی مانندِ «حماسه غدیر»، «غدیر، اکمال دین»، «غدیر در آینه قرآن»، «ترجمه الغدیر»، «غدیر، حقیقت جاویدان»، «ولایت علی علیه‌السلام در قرآن و سنّت»، «اوّل مظلوم عالم» و «صراحت و صداقت امام علی علیه‌السلام در سیاست و حکومت» نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است”.

وی اضافه کرد: "در بخشی دیگر از این نمایشگاه، نرم‌افزارهای الکترونیکی با موضوع امام علی علیه‌السلام و غدیر، مانندِ «کتابخانه حضرت علی علیه‌السلام»، «پیام غدیر»، «ولایت علوی و غدیر و وحدت اسلامی»، «اثبات ولایت»، «غدیریه»، «رمز غدیر: شرح و کیفیت واقعه غدیر خم» و «رمز غدیر» در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است”.

گفتني است که «نمایشگاه دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی و منابع دیجیتالی با موضوع امام علی علیه‌السلام و عید سعید غدیر»، از 29 مهر تا 5 آبان‌ماه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است/س 

برچسب ها: نمایش ، آثار ، کهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.