سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اختتامیه جشنواره تسنیم عنوان شد:

جشنواره تسنیم دروازه ورود به خلاقیت بانوان

اختتامیه دومین جشنواره تسنیم صبح امروز در سالن همایشهای برج میلاد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اين جشنواره با حضور معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران  مدیر کل امور بانوان شهرداری، مشاور شهردار در امور بانوان، مدیر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و 1800نفر از اعضای کانون بانوان شهر تهران در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تبریک به مناسبت اعیاد عید سعید قربان و غدیر و قدر دانی از تمامی اعضای کانون بانوان شهرداری تهران به جهت اجرای پروژه ها در بخش ابتکارات جشنواره تسنیم به ارائه گزارشی از این جشنواره پرداخت.

معدنی پور با اشاره به رویکرد راهبردی محله محوری شهرداری تهران در طی سالهای گذشته به منظور فراهم سازی زمینه ها و زیر ساختهای لازم جهت مشارکت شهروندان در مدیریت و برنامه ریزی شهری اظهار داشت: این امر حلقه های مختلفی از نظام برنامه ریزی با زیر ساخت های مدیریتی را در بر گرفته که شامل وازکاهش تصدی گری و واگذاری برنامه ها و منابع به محلات تا استقرار مدیریت محله در سرای محله را شامل می شود.

وی تصریح کرد: اداره کل امور بانوان جهت تعمیق این رویکرد و نیز شناسایی و شکوفا سازی ظرفیت ها و قابلیت های بانوان و زمینه سازی برای کاربست این قابلیتها در جهت بهبود وضعیت آنان اقدامات گوناگونی طراحی و پیاده نموده که رویکرد ابتکارات جامعه محور نمونه ای از مهمترین آنها است.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اجرای جشنواره تسنیم با این رویکرد و در چارچوب راهبرد محله محوری افزود: اجرای این قبیل جشنواره ها بستری برای گسترش مشارکت شهروندان و به ویژه بانوان در قالب خانه های تسنیم محلات است.

معدنی پور ادامه داد: نتایج بدست آمده از اجرای فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی بانوان و ذی نفعان محلی طی سالهای اخیر و اجرای اولین مجموعه جشنواره های تسنیم در سال گذشته دستاوردهایی در جهت جلب مشارکت های اجتماعی بانوان ترقیب آنان در شکل گیری کانونها و گروههای همیار اجتماعی محله به همراه داشته که از آن جمله استقرار و تداوم فعالیت های اجتماعی فرهنگی بانوان در خانه های تسنیم، تشکیل کانونهای خانه تسنیم و پویایی آنها، واجرای طرحهای  اجتماعی محور با هدف ارتقاء مشارکت های اجتماعی بانوان را می توان نام برد.

وی جشنواره تسنیم را جشن موفقیت مدیریت شهری در ایجاد زمینه سازی برای ورود به خلاقیت های فردی و گروهی بانوان گسترش همیاری اجتماعی آنان و ایجاد بسترهای مناسب جهت بهبود وضعیت زنان دانست و تصریح کرد: که در آن  دستاوردهای گوناگونی نظیر نهادسازی در زمینه مشارکت بانوان در مدیریت و برنامه ریزی محله،‌آموزش و توانمند سازی بانوان،‌تشکیل و ساماندهی کانونها و گروههای همیار اجتماعی بانوان در سطح محلات، زمینه سازی برای شناسایی و شکوفایی استعدادها و قابلیت های بانوان بدست آمده است.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره تسنیم در دو بخش خلاقیت های فرهنگی و هنری و ابتکارات جامعه محور افزود: تعداد قابل توجهی از آثار هنری و نیز پروژه های کوچک محلی و اسناد مرتبط با آنها از سوی کانونها و گروههای همیار اجتماعی محلی اجرا شده است.
معدنی پور به اجرای 1377 پروژه خرد محلی و برپایی 72 نمایشگاه سه روزه در سطح نواحی و برگزاری 22 جشنواره تسنیم منطقه ای در بخش ابتکارات جامعه محور اشاره کرد و اظهار داشت؛ 1121 اثر از 520 هنرمند خوشنویس، 12198 اثر از 1082 هنرمند عکاس و 14200اثر در زمینه صنایع دستی در بخش خلاقیت های فرهنگی هنری و برگزاری 413 کارگاه تسهیل گری در نواحی به روش ttog ویژه مسئولان خانه های تسنیم  و ارائه خروجی پروژه ها به دبیر خانه از جمله عملکردهای اداره کل امور بانوان در شهرداری تهران بوده است.

وی جشنواره تسنیم و رویکرد ابتکارات جامعه محور را سرمایه برای آینده حوزه برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت و کیفیت زنان در شهر تهران عنوان کرد و افزود: تلاش کنیم که تا ابعاد مختلف توسعه و تحقق مبانی، روشها و الزامات این طرح را ارتقا بخشیم.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در پایان ضمن تشکر و قدر دانی از بانوان شرکت کننده در جشنواره و مسئولین محترم ستادی و مناطق شهرداری گفت؛ آرزو می کنم که همه ما این سرمایه ارزشمند به دست آمده را قدر دانسته و در جهت توسعه و گسترش فرصتها در زمینه های مربوط به این همیاری های اجتماعی بانوان و تقویت و پایداری پروژه ها زمینه های لازم را فراهم آوریم./ل
برچسب ها: جشنواره ، تسنیم ، بانوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.