سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

جنگل های رامسر بدون دام های مزاحم

355 واحد دامی امسال از جنگل‌های رامسر خارج شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: به دامدارانی که دام‌های خود را از جنگل خارج کردند در مجموع شش هزار و 448 متر مربع زمین داده شد.

مولایی با اشاره به این‌که پس از خروج دام از جنگل و تخریب دامسرا، عملیات جنگل‌کاری و احیای اراضی جنگلی و همچنین محصور کردن عرصه برای ترمیم خسارات وارد شده به جنگل انجام می‌شود افزود: با توجه به قدرت رویش بالایی که جنگل‌های هیرکانی دارد، در اغلب موارد احیای جنگل به خوبی انجام می‌شود.

به گفته وی : 28 هزار و 720 متر مربع از عرصه‌های طبیعی این شهرستان نیز نقشه‌برداری شد که 27 هزار متر مربع از این میزان در قالب عرصه‌های پیشنهادی برای زمین‌های عوض و معوض و هزار و 720 متر مربع در چارچوب درخواست مسیر راه دسترسی بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: طبق قانون، حریم ساحل تا فاصله 60 متر در اختیار منابع طبیعی است که بر این اساس در نیمه نخست امسال به هشت هزار و 374 متر مربع از استعلامات مربوط به عرصه‌های ساحلی پاسخ دادیم.

مولایی افزود : بعضی از زمین‌ها در قالب مستثنیات قرار دارد و جزء اراضی ملی محسوب نمی‌شود که یکی از وظایف مهم ادارات منابع طبیعی، اظهار نظر کارشناسی در این باره است.

حوزه منابع طبیعی شهرستان رامسر با 83 هزار هکتار مساحت دارای 25 هزار هکتار جنگل و 29 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود./س

برچسب ها: رامسر ، خارج ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.