سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معضل پیری "جمعیت "نگران کننده است؛

تشکیل "کمیته سالمندان "در مجلس به دنبال راهکاری برای حل معضل پیری

در پی پیش‌بینی جمعیت به سوی پیری کمیته سالمندان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل شده تا از عوارض این معضل در آینده جلوگیری کند.

علی کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از هم‌اکنون می‌توان سونامی پیری را در کشور پیش‌بینی کرد که کمیسیون بهداشت با یک نگاه پیشگیرانه اقدام به تشکیل کمیته سالمندان برای مقابله با عوارض این معضل کرده‌است. 

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان اقدام به تشکیل کمیته سالمندان کرد تا قبل از حاد شدن شرایط به فکر چاره‌ای باشد و در این راستا از نهادهای متولی مانند "سازمان بهزیستی" و کمیته امداد کمک گرفته خواهد شد و تصمیمات با همکاری این نهادها اتخاذ می‌شود. 

وی گفت:شیب سنی جامعه به سمت پیری رو به تند شدن است و کسی حاضر به پذیرش مسئولیت اجتماعی سالمندان نیست چرا که خانواده‌ها با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو هستند و اغلب نمی‌توانند از سالمندان حمایت لازم را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های واگیر باعث مرگ و میر در کشور می‌شد خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های مغزی است که سلامت جامعه را تهدید میکند ./ح

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.