سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرقدرت‌ترين مردان جوان قاره سياه

در همه جاي جهان جوانان نقش‌هاي مهمي در علم، صنعت، تجارت، اقتصاد و سياست برعهده دارند. در واقع سران اغلب سالخورده دنيا مي‌دانند كه براي پيشرفت و توسعه كشورهايشان به نيرو و نشاط جوانان‌شان به شدت نياز دارند.

در همه جاي جهان جوانان نقش‌هاي مهمي در علم، صنعت، تجارت، اقتصاد و سياست برعهده دارند. در واقع سران اغلب سالخورده دنيا مي‌دانند كه براي پيشرفت و توسعه كشورهايشان به نيرو و نشاط جوانان‌شان به شدت نياز دارند. به همين دليل است كه كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه همواره فراهم كردن زمينه تحقيق و فعاليت براي جوانان را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار مي‌دهند.

در اين ميان اما جواناني هستند كه تاثيرات شگرفي روي مردمان و كشورشان به‌جا گذاشته‌اند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است به معرفي پرقدرت‌ترين جوانان قاره سياه پرداخته است. ويژگي مشترك در بين هشت چهره اين مطلب اين است كه همه باوجود سن كم خود توانسته‌اند به نام‌هايي تاثيرگذار در تاريخ كشورهايشان تبديل شوند.



ژوزف كابيلا /رئيس‌جمهور كنگو- 42 ساله

«ژوزف كابيلا» از ژانويه 2001 تاكنون رئيس‌جمهور كنگو است. او 10 روز پس از ترور پدرش، «لوران كابيلا»، رئيس‌جمهور وقت جمهوري دموكراتيك كنگو، به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شد و پس از آن در سال‌هاي ۲۰۰۶ و مجددا در نوامبر ۲۰۱۱ ميلادي بار ديگر به رياست‌جمهوري كنگو انتخاب شد. كنگو تا سال ۱۹۶۴ ميلادي مستعمره بلژيك بوده است.

مارك شاتل‌ورث /بنيان‌گذار «اوبونتو»- 40 ساله

مارك شاتل‌ورث مدير يك موسسه اقتصادي و اولين توريست فضايي آفريقايي و دومين فردي در جهان است كه با مخارج شخصي خود به مسافرت فضايي ‌رفت. شاتل‌ورث موسس شركت «كنونيكال ال‌تي‌دي» در سال ۲۰۰۴ است. علاقه شاتل‌ورث به فناوري‌هاي جديد و استعدادش به عنوان يك كارآفرين در بين فعالان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي آزاد و متن‌باز از او شخصيتي كم‌نظير ساخته‌است.

آشا لكه /مشاور سرمايه‌گذاري - 38 ساله

«آشا لكه» كامروني و يكي از شناخته شده‌ترين مشاوراني است كه درمورد كسب و كار به راهنمايي افراد مي‌پردازد. اين كامروني خوش‌فكر در بسياري از شركت‌هاي چندمليتي به عنوان مشاور عالي در امور سرمايه‌گذاري و انتخاب استراتژي‌هاي اقتصادي فعال بوده است. مجمع جهاني اقتصاد در سال 2009 ميلادي او را به عنوان يكي از رهبران جوان دنياي اقتصاد برگزيده است.

ديويد مونرو /مدير اجرايي و بانكدار- 38 ساله

«ديويد مونرو» مدير اجرايي و بانكدار است و هم‌‌اكنون در آفريقاي جنوبي زندگي مي‌كند. در ماه ژوئيه سال‌جاري ميلادي «مونرو»ي 38 ساله به عنوان مدير اجرايي بانك سرمايه‌گذاري گروه «استاندارد بانك» انتخاب شد. اين گروه بزرگ‌ترين ارائه‌دهنده خدمات مالي در آفريقا شناخته مي‌شود. «مونرو» همچنين در سال 2009 ميلادي از سوي مجمع جهاني اقتصاد به عنوان يكي از رهبران جوان جهان برگزيده شد.



ژوليوس مالما /رئيس ليگ جوانان كنگره ملي آفريقا - 38 ساله

كنگره ملي آفريقا كه به اختصار ANC خوانده مي‌شود، حزب حاكم از زمان پايان‌يافتن آپارتايد در كشور آفريقاي جنوبي است. اين حزب در تاريخ ۸‌ژانويه ۱۹۱۲ ميلادي، جهت احقاق حقوق شهروندي اكثريت سياه‌پوست آفريقاي جنوبي تشكيل شد. ليگ جوانان اين كنگره كه «مالما» رياست آن را برعهده دارد نقشي بارز در سياست آفريقاي جنوبي و پيروزي «ژاكوب زوما» در انتخابات رياست‌جمهوري داشت.

فرد سوانيكر /موسس آكادمي رهبري آفريقايي‌ها - 34 ساله

اگرچه «فرد سوانيكر» غنايي است اما دفتر آكادمي رهبري آفريقايي‌ها ـ كه به اختصار «ALA» خوانده مي‌شود ـ در «ژوهانسبورگ» آفريقاي‌جنوبي قرار دارد. اين موسسه در سال 2004 ميلادي تاسيس شده است. اين كارآفرين غنايي كه در زمينه كسب وكار نيز مشاوره مي‌دهد، يك مدرسه شبانه‌روزي در «ژوهانسبورگ» افتتاح كرده كه دانش‌آموزان برتر از سراسر آفريقا را تحت آموزش مي‌گيرد.

جيمز مواريا / مدير اجرايي و سرمايه‌گذار - 33 ساله

«جيمز مواريا» در حالي كه تنها 33 سال سن دارد به عنوان مدير اجرايي «Centum» يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي خصوصي سرمايه‌گذاري در شرق آفريقا انتخاب شده است. سهام اين كمپاني در تالار بورس «نايروبي» و «اوگاندا» عرضه شده است.

«Centum» همچنين با بسياري از كمپاني‌هاي جهاني كه در آفريقا فعال هستند ـ همچون كوكا كولا ـ نيز همكاري مي‌كند.

آندري راجوئلينا /رئيس‌ دولت انتقالي ماداگاسكار- 39 ساله

«آندري راجوئلينا» براي مدتي شهردار «آنتاناناريوو» پايتخت ماداگاسكار بوده است. در سال 2009 ميلادي در جريان يك كودتاي نظامي، قدرت را به دست گرفت و خود را رئيس انتقالي دولت ماداگاسكار ناميد. «راجوئلينا»، رئيس‌جمهور «مارك راولومانانا» را متهم كرد كه ثروت‌هاي كشور را به شركت‌هاي خارجي مي‌دهد و او را ديكتاتور خطاب كرد و رهبري مخالفان را بر عهده گرفت./تهران امروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.