سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه حسینی: چه کسي بايد مديريت آقايان را ارزيابي کند?/ مقررات دستکاري شده،خطرناک ترين موضوع فوتبال است

رئیس سابق کمیته انضباطی در خصوص ریشه های پرخاشگری و ناهنجاری در فوتبال گفت: ما درباره این موضوع می توانیم آن را کلی مورد بررسی قرار دهیم، ریشه پرخاشگریها به خیلی از مسائل بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، عبدالرحمن شاه حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی روز گذشته در يکي از برنامه هاي راديويي گفت: ریشه پرخاشگری به خیلی از مسائل از جمله خانواده، مدرسه، سربازی، دانشگاه و ورزش بستگی دارد.

شاه  حسینی در ادامه اظهار داشت: همچنین ورود پول بدون نظارت در ورزش هم می تواند علت پرخاشگری و ناهنجاری باشد.

وی تصریح کرد: اجرای سلیقه ای و تبلیغی در اجرای مقررات و عدم استحکام در احکام صادره هم می تواند ریشه در پرخاشگری و ناهنجاری در ورزش داشته باشد.

شاه حسینی عنوان کرد: ورزش به سمت نتیجه گرایی می رود و بحث اقتصادی در آن مهم است. این ارکان در فوتبال مثل زنجیر به هم متصل است.

رئیس سابق کمیته انضباطی عنوان کرد: به نظرم قبل از اینکه یک محاکمه دیگر در فوتبال داشته باشیم مدیران باید محاکمه شوند. یک عده از عاملان عالمانه با تدوین یکسری مقررات دست کاری شده برای خودشان مصونیت کاذب ایجاد کردند. هیچ مرجعی برای رسیدگی به تخلفات فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بن همام را فیفا محاکمه کرد به هر حال مسئولان فوتبال قوانینی تصویب کردند که از تخلفاتی که انجام دادند مصون بمانند.

وی بیان کرد: من هم حرکت ناشایست مربی و بازیکن متخلف را محکوم می کنم و آنها باید توبیخ شوند اما به کسی باید عملکرد مدیران فدراسیون را ارزیابی کرد.

وی درباره پرخاشگری گفت: پرخاشگری در همه جا وجود دارد. به هر حال با وجود مقررات خوب در مورد پرخاشگری، مجری و اجرا کننده نداریم.

شاه حسینی بیان کرد: مسئولان هر زمانی که می خواهند به صورت سلیقه ای قانون را اجرا می کنند و نتیجه اش این می شود که کار از دست آنها خارج می شود.

رئیس سابق کمیته انضباطی عنوان کرد: رفتار غیر ورزشی و زننده، اعتراض به داور با گفتار و کردار و هل دادن داور در ماده 22 آئین نامه انضباطی لحاظ  شده است . در این ماده نسبت به بی احترامی به مقامات رسمی یک مسابقه جریمه نقدی از 1 تا 10 میلیون تعیین شده است .همچنین یک تا هشت جلسه محرومیت در نظر گرفته شده است.

وی درباره گفته های جلالی بیان کرد :مجید جلالی به آرامش و سکوت زبانزد است.
کار به جایی رسید که مربی ساکت به جمع مربیان معترض پیوسته است.
مردم همه خسته شدند که چرا پول ها در این همه ناهنجاری و بد اخلاقی فوتبال هزینه می شود.

وی بیان کرد: به هر حال این مسائل باید ریشه یابی شود، چه مدیریتی کردیم که وضع فوتبال ما به این صورت شده است. هرچه انتقاد می کنیم بعضی ها سرکش می شوند و پست های بالاتری می گیرند. چه حقی داریم که از یک جایی مقررات را سخت بگیریم ودر یک جای دیگر آن را رها کنیم .

شاه حسینی بیان کرد: مقررات طوری نوشته شده که هرکاری دلشان می خواهد می کنند. ماده 23 آئین نامه انضباطی در نوع خود جالب است چرا که کمیته انضباطی بر اساس آن ماده می تواند برحسب تشخیص خود جرایمی را برای تیم ها و افراد لحاظ کند.

رئیس سابق کمیته انضباطی تصریح کرد: خیلی خطرناک است که دست وپای مرجع قانون گذاری باز باشد.

پایان متن/آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.