سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

توجه امام هادی(ع) به مسئله امامت و ولایت

مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: امامت و ولایت یکی از مباحث مورد توجه امام علی النقی(ع) بود و این امام بزرگوار مناقب و فضائل امیرمومنان(ع) را تبیین می‌کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: متوکل یکی از خلفای دوران امام هادی(ع) بود که شیعیان در این دوران در فشار و سختی به سر می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ضد شیعی در دوران متوکل تخریب بارگاه مطهر امام حسین(ع) بود.

مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه دوره امامت امام هادی(ع) عصری است که فشارها از سوی دستگاه خلافت عباسی به اوج خود می‌رسد افزود: در دوران پیشوای دهم شیعیان فرقه‌های انحرافی در جهان اسلام رواج پیدا کرد بنابراین یکی از وظایف امام مبارزه با این فرقه‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: غالیان یکی از فرقه‌های انحرافی دوران پیشوای دهم شیعیان بودند و باید توجه داشت این فرقه مخصوص اسلام نیست بلکه در بین یهودیان و مسیحیان دارای سابقه است.

مطهری ادامه داد: گروه انحرافی غالیان، امامان را دارای جایگاه برتر و بالاتر می‌دانستند و مقام آنها را تا حد خدا بالا می‌بردند.

وی عنوان داشت: سوفیان و واقفیه از دیگر گروه‌های انحرافی بودند که در دوران پیشوای دهم شیعیان رواج داشتند و این امام بزرگوار به طور مطلوب با آنها برخورد کرد.

مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امامت و ولایت را یکی از مباحث مورد توجه امام علی النقی(ع) ذکر کرد و افزود: در خفقانی که در دوران امام هادی(ع) حکفرما بود، این امام بزرگوار به غدیر اهمیت می‌داد و مناقب و فضائل امیر مومنان(ع) را تبیین می‌کرد.

وی عنوان داشت:‌ امام هادی(ع) دارای زیارتی در روز غدیر است که در یکی از مهم‌ترین فرازهای این زیارت به واقعه غدیر اشاره کرده است و خطاب به جدشان می‌فرماید «هر کس در مورد تو تردید داشته باشد، به رسول خدا(ص) ایمان نیاورده و از ولایت تو به غیر تو افول کند و از دین خدا برگشته است»./س

برچسب ها: قم ، توجه ، امام ، هادی ، مسئله ، امامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.