سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلامی تشریح کرد

جدال تمدنی؛ چالش ماندگار بین غرب و اسلام

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه بین نظام اسلامی و نظام غرب تضاد و فاصله عمیقی وجود داشته و دارد به پیدایش یک چالش ماندگار بین این دو نظام با عنوان جدال تمدنی تبدیل شده است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتیپ پاسدار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه امروز در همایش ملی سبک زندگی اسلامی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: ما نیازمند جهاد قوی برای بازیابی هویت اسلامی در سبک زندگی هستیم.

وی ابراز داشت: بدون هویت اسلامی در سبک زندگی نمی‌توانیم در سایر جنبه‌های جهاد مقدسمان موفق باشیم در حالی که اسلام تعالیم فطری جذاب و سعادت‌بخش در تمام جنبه‌های زندگی برای انسان‌ها دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: متلاشی شدن خانواده‌ها و سست شدن بنیاد خانواده از استراتژی‌های مهم غرب است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: ما هر چه ایمان و عشق به دین داریم در دوران کودکی از پدران و مادران خود آموخته‌ایم.

وی عنوان کرد: رفتار ورزشکاران ما باید نمونه و الگویی از اخلاق اسلامی باشد و ما در هنر، ورزش، تجارت و اقتصاد و در تمام جنبه‌های زندگی انسانی خود ارزش‌های غنی و زیبایی داریم، اما برای عملیاتی‌سازی آن تلاش نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: رسانه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، سپاه، آموزش عالی و روحانیت باید در این جهاد بزرگ شرکت کنند.

برای غرب فردگرایی و ترویج مفاهیم غیراخلاقی ارزش است

سردار سلامی اذعان داشت: صداقت، ایثار، شهادت و فداکاری برای ما ارزش است، اما برای غرب فردگرایی و ترویج مفاهیم غیراخلاقی با عنوان آزادی یک ارزش است.

از برگزارکنندگان این همایش برای برداشتن نخستین گام عملی و نظام یافته برای شکل‌دهی تفکر جامعه اسلامی ما درباره یک مفهوم عظیم و غنی قدردانی می‌کنم که برگیرنده همه فضائل اسلامی برای تمدن عظیم و نوین درسطح جهان است.

وی افزود: پیمودن هر مسیر طولانی بدون برداشتن نخستین گام ممکن نیست و مسیر تحقق یک تمدن بزرگ به ویژه در جهان امروز مسیری طولانی، سخت و دشوار است، اما زمانی که پایه‌های اولیه یک بنای عظیم با استحکام، استقامت قوام قابل قبولی پی‌ریزی می‌‌شود، ایجاد سایر طبقات آن بنای عظیم آسان‌تر است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران صرفا یک تحول ژئوپلتیک بر عرصه قدرت جهانی نبود، بلکه فراتر از یک ضربه و شوک ژئوپلتیک در راهبردی‌ترین منطقه جهان امروز بود و حتی یک تحول سیاسی صرف در نظام معادله دو قطبی جهان آن روز هم نبود.

انقلاب اسلامی تحولی عمیق در جهان‌بینی و اعتقادات انسانی است

سردار سلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران منظومه‌ای جامع از تحولاتی ژرف در محیطی بین‌المللی و به ویژه جهان اسلام بود و این انقلاب نه تنها جنبه‌های سیاسی و اجتماعی بشر را مورد هدف قرار داده بود، بلکه برای جغرافیای اعتقادی وسیعی از عالم منظومه‌ای از حقایق نهفته در درون آیات روح‌بخش الهی را از صفحات کتب آسمانی به عرصه واقعیت‌‌های جامعه منتقل کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی انقلابی محصور در مرزهای جغرافیایی نبود، بلکه تحولی عمیق در جهان‌بینی، نگرش، باورها، ارزش‌ها و اعتقادات انسانی بخش عظیمی از سیاره زمین بود.

سردار سلامی بیان داشت: دامنه مرزهای اساسی نفوذ انقلاب ما مرزهای اعتقادی جهان اسلامی بود و به تبع انقلاب ما یک جهان جدید شکل گرفت.

وی ابراز داشت: می‌توانیم، انقلاب اسلامی را نقطه آغاز یک تحول در نظام ارزشی حاکم بر جهان بدانیم و انقلابی برای بازیابی هویت مغفول مانده جهان اسلام که تحت تاثیر جاذبه‌های تمدن غرب به تدریج رنگ باخته بود.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در شرایطی که در فضای تمدنی غرب و جذابیت‌های مادی و مظاهر ظاهری آن تمدن در حال ادغام شدن بودیم، ندایی آسمانی و پیامی نبوی شعله‌های آگاهی و ایمان را از درون دل ها و ذهن‌های مسلمانان علیه کفر مشتعل ساخت.

نبرد عظیم راهبردی بین اسلام و دمکراسی غربی

سردار سلامی ابراز داشت: دشمن متوجه شد که نظام ارزشی جدید که با خاستگاه فکری قسمت اعظمی در جهان در ارتباط است، ظهور یافته که اگر با واکنش سازمان یافته فوری و سنگین و همه‌جانبه نتواند، دامنه تاثیر این نظام فکری و ارزشی را مهار کند، تمام سرزمین‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد نظر دشمنان به تدریج توسط این انقلاب فتح می‌شود.

وی بیان داشت: نگرانی غرب موجب تغییر اساسی در استراتژی نظام سلطه از مواجه از نظام کمونیست و مارکسیستی به سمت نظام اعتقادی به نام اسلام با نمایندگی انقلاب تغییر هدف و تغییر وضعیت داد.

سلامی اذعان داشت: این نقطه آغاز یک درگیری و جدال گسترده و پیوسته و بلاانقطاع بین غرب و نظام لیبرال دمکراسی غرب از یک سو و انقلاب اسلامی و اسلام عزیز و انقلابی از سوی دیگر شد.

وی گفت: آنچه که از آن روز زیبا و ماندگار در تاریخ اسلام یعنی 22 بهمن 57 تا به امروز سیمای اصلی تحولات و موازنه قدرت در جهان را شکل داده نبرد راهبردی و تقابل عمیق و ژرف بین نظام استکباری و سلطه غرب با انقلاب اسلامی بوده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ما برای اینکه این مطلب را بهتر درک کنیم به دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به توصیف جهان از قرن 21 می‌پردازیم، افزود: در مقدمه‌ای که بر استراتژی ملی آمریکا توسط رئیس جمهور این کشور نگاشته شد، جهان اینگونه توصیف شد که جهان امروز جهان نزدیک شدن شتاب‌دار قاره‌ها به یکدیگر است.

غرب دنبال الگوی مصرف یکپارچه برای انسان‌هاست

وی اذعان داشت: بر این اساس همه افراد این عالم به عنوان شهروندان یک محیط یکپارچه جهانی باید خصوصیات مشترک پیدا کنند و نخستین موضوع این است که همه افراد جهان مصرف‌کننده کالاهای یکسان باشند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: توصیف آنها از قرن 21 ساختن چنین انسان‌هایی است که دارای الگوی مصرف یکسان باشند.

سردار سلامی گفت: این فقط یک مفهوم خیال‌پردازانه یا یک معنای آرمانی و یک مفهوم در ذهنیت تصمیم گیرندگان آمریکا و غرب نیست، بلکه مفهوم یک استراتژی است که قصد دارد، تحت جهانی شدن هنجارهای یکسانی را بر رفتار اقتصادی جهان حاکم کند و نامش را جهانی کردن اقتصاد بگذارد.

وی اذعان داشت: بر اساس این استراتژی آمریکایی همچنین همه آدم‌های عالم باید دارای عقاید یکسان باشند، همه از یک نظام ارزشی یکسان تبعیت کنند، ارزش‌ها به مفهوم مجموعه فضیلت‌ها، خوبی‌ها، جذابیت‌ها و ... به عنوان یک ایده‌آل مشترک باشد.

سردار سلامی افزود: وقتی همه جهان دارای نظام ارزشی یکسان باشد و ارزش‌ها و فضیلت‌ها در یک دستگاه اعتقادی خاص توصیف شود، تحت این پدیده امکان انتقال هنجارسازی مدل سیاسی هم وجود دارد و سلطه یک قدرت می‌تواند، جهانی شود.

بین اسلام و غرب جدال تمدنی است


وی با بیان اینکه سلطه به معنای قابلیت نفوذ و تغییر رفتار مدل دیگران است، گفت: نفوذ در عقاید، باورها و ارزش‌های جامعه عامل اصلی سلطه است به همین علت غرب به دنبال راهبردهایی بود که مفهوم عقاید مشترک یعنی جهانی شدن فرهنگ را در جهان مطرح کند.

سردار سلامی ابراز داشت: به عنوان یک استراتژی که با استفاده از تحول در فناوری اطلاعات که می‌تواند معیارهای فاصله جغرافیایی جوامع را حذف کند و جهان امروز به عنوان جهان قرن مرگ فاصله ها نام بگیرد این هم جلوه دیگری از راهبرد غرب برای تغییر در نظام ارتباطی جهان امروز است.

وی تصریح کرد: هر چه فاصله نظام ارزشی غرب با ملت دیگر بیشتر باشد، این امر موجب پیدایش چالش و درگیری است.

سردار سلامی افزود: اینکه بین نظام اسلامی و نظام غرب تضاد و فاصله عمیقی وجود داشته و دارد به پیدایش یک چالش ماندگار بین این دو نظام ارزشی با عنوان جدال تمدنی تبدیل شده است.

وی ضلع سوم مثلث این افکار را داشتن اطلاعات واحد برای همه در آن واحد ذکر کرد و گفت: این جهانی‌سازی اطلاعات، داده‌پردازی جهانی و انتشار اطلاعات به عنوان ورودی‌های اساسی که به ذهن‌ها منتقل می‌شود از این ایده ناشی می‌شود.

شبکه‌های انبوه اطلاع‌رسانی غرب برای سلطه بر انسان‌هاست

سردار سلامی افزود: جهان امروز به جهانی تبدیل شده که حوادث دور بسیار نزدیک‌تر از حوادث نزدیک درک می‌شود و اینکه جریان اطلاعات، داده‌های ورودی به ذهن‌ها را تشکیل دهد، یک استراتژی است.

وی بیان داشت: پیامد این راهبرد را در انبوه شبکه‌های اطلاع‌رسانی، ماهواره، اینترنت و انواع مختلف ابزارهای جهانی ملاحظه می‌کنید.

سلامی عنوان کرد: ما در این محیط باید سازه‌های اعتقادی، ارزشی و فکری یک تمدن عظیم را بسازیم و این ناملموس‌ترین و نامرئی‌ترین شکل نبرد ما با نظام سلطه است، واقعیتی که تحت تاثیر هیچ پدیده سیاسی از زندگی ما محو نمی‌شود.

وی ابراز داشت: این جریان در شکل عملیاتی‌تر به یک برداشت و نگرش دیگر از دنیای غرب به انسان برمی‌گردد، از نظر غربی‌ها انسان دارای یک سیستم معنابخش جهانی است و انسان از طریق این نظام با محیط بیرون در ارتباط و تابع فعل و انفعالاتی است که اتفاق می‌افتد.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه این ساختار ارکانی دارد، افزود: این ساختار از عصری به نام پیش‌فرض‌ها تشکیل شده و هر آدمی برای نگاه به جهان محیط و بیرون دارای پیش‌فرض‌هایی است و اینکه آمریکا را یک شیطان بزرگ می‌دانیم که خواهان سعادت ما نیستند، پیش‌فرض است.

شهادت و فداکاری برای ما ارزش است

سردار سلامی گفت: علاوه بر پیش‌فرض در درون این ساختار مفاهیمی به نام ارزش‌ها وجود دارد و ارزش‌ها ملاک تفکیک است.

وی ابراز داشت: صداقت، ایثار، شهادت و فداکاری برای ما ارزش است، اما برای غرب فردگرایی و ترویج مفاهیم غیراخلاقی با عنوان آزادی یک ارزش است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ارزش‌ها بخشی از ساختار درونی انسان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ارزش‌هایی که اجتماعی شده و جامعه‌پذیر هستند و به عنوان مدل‌های رفتاری تثبیت شدند، هنجارها هستند.

وی افزود: تبدیل ارزش‌ها به استاندارهای قابل قبول را هنجار می‌گویند و واقعیت‌های مجازی یعنی الهامات معانی مفاهیمی که در ذهن وجود دارند، اما در عالم واقعیت وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: در ذهن غربی‌ها مسلمانان تروریست هستند که این موضوع یک واقعیت مجازی و دست‌ساز و ساخته دست هنر است، اما در عالم واقعیت وجود ندارد، اما در ذهن مانند یک واقعیت عمل می‌کند.

اعتیاد الکترونیک استراتژی خطرناک روانی غرب است


سردار سلامی ابراز داشت: تلاش غربی‌ها این است که بگویند در جهان امروز که دین نمی‌تواند با سیاست ترکیب شود و تولید حاکمیت کند و با این واقعیت‌های مجازی ذهنیت‌های ما تغییر کند.

وی افزود: تمام تلاش‌های دشمن این است، آنچه در ذهن ما به عنوان ارزش تلقی می‌شود به ضدارزش تبدیل شود.

سردار سلامی ابراز داشت: عفت و پاکدامنی و حفظ حریم ارتباطات انسانی یک ارزش بزرگ برای ما است و غرب با تمام قوا به میدان آمده تا این نگرش را تغییر دهد.

وی اظهار کرد: ماهواره حامل فرآیندی از استراتژی مخرب فرهنگی است و اعتیاد الکترونیک استراتژی خطرناک روانی غرب برای جداسازی بین ذهن و جسم است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اذعان داشت: استفاده از اینترنت و اعتیاد الکترونیک جدیدترین و مخرب‌ترین اعتیاد است که بچه‌هایمان گرفتار آن هستند.

انتهاي پيام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.