سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار "اخضر ابراهيمي" با مقامات عراق

نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه با مقامات عراق گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛  اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه دوشنبه در دومين سفر منطقه اي خود پس از قاهره وارد بغداد شد و با نوري مالکي نخست وزير و هشيار زيباري وزير امور خارجه عراق درباره آخرين تحولات سوريه و زمان برگزاري نشست ژنو 2 گفتگو کرد. 

نخست وزير عراق در اين ديدار بر حمايت بغداد از برگزاري هر چه سريعتر نشست ژنو 2 تاکيد کرد و افزود: راه حل نظامي در حل بحران سوريه به بن بست رسيده و بايد براي حل بحران راه هاي مسالمت آميز و سياسي را تقويت کرد. 

اخضر ابراهيمي نيز در نشست خبري مشترک با هشيار زيباري گفت: حضور همه کشورهايي که در سوريه نفوذ دارند در نشست ژنو 2 بسيار مهم و ضروري است. وي از همه گروه هاي درگير در سوريه خواست با کنار گذاشتن جنگ، در حل مسالمت آميز بحران اين کشور سهيم شوند. وي همچنين با اشاره به اوضاع سوريه، برگزاري هر چه سريعتر نشست ژنو 2 را به نفع همه گروه هاي سوريه دانست و گفت: اميدواريم پس از ديدار با مسئولان کشورهاي منطقه اين نشست در ماه نوامبر ( آذرماه) امسال برگزار شود. 

اخضر ابراهيمي از جامعه بين الملل نيز در خصوص برخورد با قضيه سوريه انتقاد کرد و گفت: جامعه بين الملل در نحوه کمک رساني به مردم جنگ زده سوريه بسيار با تاخير عمل کرده است.هشيار زيباري وزير امور خارجه عراق هم ضمن تاکيد بر لزوم حمايت از تلاش هاي بين المللي براي حل مسالمت آميز بحران سوريه گفت: عراق معتقد است بحران سوريه فقط از راه گفتگو و سياسي حل مي شود و بغداد هم از هر اقدامي براي حل اين مشکل حمايت مي کند. 

زيباري افزود: منافع ملي مردم سوريه براي ما در اولويت است و همه بايد در مسير تحقق خواسته هاي مردم سوريه اقدام کنند تا آنها نيز بتوانند از مشکلات موجود رهايي يابند. قرار است اخضر ابراهيمي به زودي به جمهوري اسلامي ايران، قطر، ترکيه و عربستان نيز سفر  کند.
برچسب ها: عراق ، اخضر ، مقامات ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.