سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئيس جمهور در جمع خبرنگاران:

"دهک هاي ثروتمند" هنوز شناسايي نشده‌اند

کار مطالعاتی شناسایی دهک‌ها بر پایه جمعیت کشور است که به 10 قسمت تقسیم شده و سه دهک آن که بالاترین درآمد را دارند، جزء دهک‌های ثروتمند تلقی مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران گفت: وضع صادرات غيرنفتي در سال گذشته روند کاهشي پيدا کرده که علت اصلي آن ناشي از فشارهاي تحريم بوده و گرنه به صورت طبيعي افزايش مي يافت .

جهانگیری در خصوص کاهش صادرات افزود: تحریم‌ها و همچنین تورم 40 درصدی از عوامل مهم کاهش صادرات بوده است.

وي تاکيد کرد: موضوع دوم رشد تورم بوده که  سال گذشته اين رشد 30 درصد بود و در شهريور ماه سال جاري به 40درصد رسيد.

معاون اول رئیس‌جمهور در  ادامه عنوان کرد: در اين فضاي تورمي هزينه توليد افزايش مي يابد لذا رقابت برخي از کالاها سخت تر مي شود اميدواريم با سياست هاي اتخاذ شده ثبات در اقتصاد کشور حاکم شود.

وي اظهار اميدواري کرد: که با فضاي بين المللي که از طرف دولت تدبير  اميد ايجاد شده امکان رشد صادرات غيرنفتي فراهم شود.

جهانگيري در باره معوقات جوایز صادراتی گفت:  به دنبال شناسایی بدهی‌های دولت هستیم که بدهی پیمانکاران در اولویت قرار دارد و پس از آن در باره بدهی جوایز صادراتی و میزان و پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وي در خصوص تصمیم دولت برای حذف یارانه سه دهک بالای جامعه اظهار داشت: موضوع شناسایی دهک‌ها در گذشته تنها براساس یک کار مطالعاتی بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر این که به طور کامل دهک‌های جامعه شناسایی نشده‌اند، افزود: کار مطالعاتی شناسایی دهک‌ها بر این پایه است که جمعیت کشور به 10 قسمت تقسیم شده و سه دهک آن که بالاترین درآمد را دارند، جزء دهک‌های ثروتمند تلقی شده‌اند و از این رو دولت به دنبال آن است که براساس کار علمی سه دهک ثروتمند را شناسایی کند.
 
جهانگیری از تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از خانواده‌ها در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: شناسایی دهک‌ها نیز بر اساس این قالب خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تجارت ، پرداخت ، تحریم ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
پیشنهاد می کنم از مردم بخواهید خود انصراف دهند با مردم اینگونه رفتار نکنید .