سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ارائه جديدترين دستاوردهاي علمي، پزشكي و حقوقي در همايش طب و قضا

در چهارمين همايش طب و قضا، جديدترين دستاوردهاي علمي در رشته هاي پزشكي، پيراپزشكي، حقوقي و نقش آنها در حل و فصل دعاوي و احقاق حقوق مردم مطرح و بررسي مي شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، ذبيح الله خدائيان رئيس كل دادگستري استان فارس با تشريح اهميت انتخاب شيراز به عنوان ميزبان چهارمين همايش طب و قضا افزود: انتخاب شهر شيراز، به عنوان محل برگزاري چهارمين همايش طب و قضا اقدامي شايسته و بجا است زيرا اين شهر داراي ظرفيت ها ی بالايي است كه در كمتر شهري وجود دارد.
رئيس كل دادگستري استان فارس با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي مهم شيراز به عنوان ميزبان چهارمين همايش طب و قضا، ادامه داد: در شيراز به عنوان قطب پزشكي كشور نه تنها بسياري از جراحي هاي مهم و پيوند اعضاهاي حساس انجام شده بلكه شهر شيراز و استان فارس داراي قضات و وكلاي فاضل و صاحب نظري است كه اكثر آنها داراي بالاترين مدارج علمي دانشگاهي بوده و از تجربيات ذيقيمتي برخوردار هستند.
وي دانشكده حقوق دانشگاه شيراز را از دانشكده هاي معتبر و با سابقه كشور معرفي كرد و بيان كرد: بسياري از تحصيل كرده هاي علم حقوق كشور فارغ التحصيل اين دانشگاه هستند ضمن اينكه دانشكده هاي حقوق دانشگاه آزاد، پيام نور و مراكز علمي و كاربردي شيراز نيز چنين وضعيتي دارند.
خدائيان با اشاره به ظرفيت معنوي و پر بركت شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) ادامه داد: بي شك وجود با ارزش حرم حضرت احمد بن موسي (ع) و برادران بزرگوارش و ساير مراكز مذهبي، تاريخي و گردشگري بر غناي اين همايش مي افزايد.
وي با بيان اينكه همايش طب و قضا يك كارگاه آموزشي براي قضات، وكلاء و مشاورين حقوقي، متخصصان رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي است گفت: در اين همايش شركت كنندگان جديدترين دستاوردهاي علمي در رشته هاي پزشكي، پيراپزشكي و حقوقي و نقش آنها در حل و فصل دعاوي و احقاق حقوق مردم مطرح مي شود.
رئيس كل دادگستري استان فارس بیان کرد: از آنجا كه اكثر مقالات مطرح شده در همايش طب و قضا جنبه كاربردي دارند در بهبود سطح علمي قضات، وكلا و پزشكان موثر خواهد بود.
وي با اشاره به موضوعات قابل ارائه در اين همايش افزود: موضوعات قابل مطرح در همايش بيشتر از مسائل و موضوعات كاربردي در دستگاه قضا و مراكز درماني و بهداشتي است كه پرداختن به اين مسائل در ابعاد مختلف فقهي، حقوقي و پزشكي با حضور افراد صاحب نظر در سراسر كشور ضمن افزايش غناي علمي شركت كنندگان در تعامل بهتر پزشكي قانوني و دستگاه قضا و در نتیجه تسريع و تسهيل خدمت رساني به مردم موثر است.
وی در ادامه با بيان اينكه مسئوليت و وظايف تمام كميته ها پس از معرفي شيراز به عنوان ميزبان اين همايش با حضور دستگاه هاي متولي و مرتبط مشخص شده است، افزود: در حال حاضر اقدامات لازم در موضوعات مختلف از جمله دريافت مطالعات علمي، داوري آنها، دعوت از مدعوين، محل اسكان مهمان و محل برگزاري همايش اصلي و كارگروه هاي جانبي، فراهم شده و استان آمادگي لازم به منظور برگزاري اين همايش را دارد.
چهارمين همايش سراسري طب و قضا، هشتم و نهم آبان ماه امسال به ميزباني مجموعه قضايي استان فارس در شيراز برگزار مي شود./س

برچسب ها: علمی ، پزشکی ، حقوقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.