سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

30 هزار تخت برای زائران کم درآمد/ هشت میلیون و هشتصد هزار خشت برا ی ساخت زائر سرا

مقرر شده سی هزار تخت برای زائران کم درآمد در جوار حرم مطهر امام هشتم ساخته شود و برای ساخت این زائر سراها نیازمند کمک خیرین هستیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از آیین کلنگ زنی زائر سرای بزرگ ویژه گروه هدف سازمان بهزیستی ، برزوئی شهردار ثامن اظهار داشت: 360 هکتار زمین در اطراف حرم حضرت امام رضا (ع) برای سه گروه در آمدی در نظر گرفته شده که سی هزار تخت برای زائران کم در آمد ساخته شود.


وی با اشاره به ا ینکه این طرح با پیشرفت 54 درصدی مواجه بوده است افزود: اسکان زائران کم در آمد بر اساس دستور مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده و با تشکیل بنیاد زائر به هر استان محروم یک قطعه زمین در حدود 1000 متر مربع  و پروانه ساخت رایگان اعطا خواهد شد با شرط وقف زائر سرا برای زائران کم در آمد.


 شهردار ثامن یاد آور شد : این تعهد را می دهیم که برای ساخت زائر سرا برای هر استان یک قطعه زمین اختصاص دهیم.
وی به اجرای طرح خشت های آسمانی اشاره کرد و اذعان داشت: برای ساخت زائر سراها به منظور اقامت زائران کم در آمد هشت میلیون و هشتصد هزار خشت در نظر گرفته شده که هر خشت به مبلغ 88 هزار تومان ا ست و برای تامین منابع مالی نیازمند کمک خیرین هستیم.
برزوئی تاکید کرد: ساخت زائر سراها طی 18 ماه آینده انجام و به منظور استفاده زائران مورد بهره برداری خواهد گرفت.


*پروانه ساخت زائر سرا و حسینیه در مشهد مقدس رایگان است


مرتضوی شهردار مشهد یاد آور شد: هر فردی از هر استانی که اقدام به ساخت زائر سرای و یا حسینیه در مشهد مقدس نماید هزینه صدور پروانه از سوی شهرداری مشهد دریافت نمی شود و پروانه ساخت رایگان صادر خواهد شد.
گفتنی است: در پایان این مراسم کلنگ اولین زائر سرای ارزان قیمت ویژه معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی به زمین زده شد./ف


 

برچسب ها: ساخت ، زائر ، زمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.