سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

180 هزار تن سیب‌زمینی در نمین تولید شد

شهرستان نمین با تولید بیش از 180 هزار تن محصول سیب‌زمینی جایگاه اول استان اردبیل را در میانگین تولید این محصول دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ معاون رئیس مرکز تولیدات جهاد کشاورزی نمین دیروز در نشست با تولیدکنندگان سیب‌زمینی اظهار داشت: شهرستان نمین به مانند سال‌های گذشته وضعیت مطلوبی را در تولید و عرضه این محصول مهم و استراتژیک داشته به طوریکه از چهار هزار و 900 هکتار اراضی این شهرستان پیش‌بینی می‌شود 180 هزار تن محصول برداشت شود.

علیرضا امامی گفت: ‌امسال با توجه به اینکه بین عرضه و تقاضای سیب‌زمینی تناسب مطلوبی برقرار شده سیب‌زمینی‌کاران از فروش محصول خود راضی به نظر می‌رسند و این حرکت در سال‌های آینده باید تداوم پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: 14 نفر از زارعان این شهرستان در 50 هکتار از اراضی خود اقدام به تولید بذر سیب‌زمینی به میزان یک‌هزار و 800 تن کرده‌اند.

امامی با هشدار به کشاورزان در مورد انبار محصول خود اعم از خوراکی و تجاری افزود: انبارها باید بهداشتی و ضد عفونی باشند و در ابتدا دمای هوای آن 15 تا 18 درجه و رطوبت نیز در حدود 80 درصد باشد.

معاون رئیس مرکز تولیدات جهاد کشاورزی نمین بیان کرد: برای روزهای بعدی در انبارداری دمای هوا باید تا چهار درجه کاهش پیدا کند و رطوبت نیز به همان میزان 80 درصد باقی بماند به طوریکه محصول در معرض نور مستقیم قرار نگیرد.

وی ارتفاع انبار را سه الی چهار متر برای محصولات با نگه داشت طولانی مدت و ارتفاع پنج تا شش کیسه برای انبار محصولات خوراکی اعلام کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود در انبارداری زارعان توجه و دقت لازم را داشته باشند تا محصولشان از بین نرود.

امام در ادامه گفت:‌ شهرستان نمین از لحاظ سطح زیر کشت بعد از اردبیل جایگاه دوم و از لحاظ تولید و میانگین آن با 37 تن در هکتار جایگاه اول را داراستب/.

برچسب ها: نمین ، سیب ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.