سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چروک هاي اطراف چشمتان را با "ورزش" برطرف کنيد

چروک هاي چشمي صدمه زيادي به چهره وارد مي آورد و باعث ايجاد قيافه اي آشفته و پريشان مي شود همچنين به عنوان بزرگترين علت پيري چهره شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛"زهرا اکبري"، کارشناس تغذيه و رژيم هاي غذايي در خصوص اقدامات لازم جهت تقويت چشم گفت: پوست اطراف چشم نازک ترين و شکننده ترين پوست در تمام سطح بدن است و با توجه به اين که هنگام صحبت کردن با ديگران چشم ها کانون توجه محسوب مي شوند چين و چروک هاي اطراف آن به عنوان بزرگترين علت پيري چهره شناخته شده است. ورزش هاي مخصوص مي تواند کمک زيادي به چشم هاي پف آلود و افتادگي پلکها کند.

تمرين شماره 1: دو طرف سرخود را در قسمت گيجگاه به آرامي با دو انگشت فشار دهيد و مرتبا چشم ها را باز و بسته کنيد تا عضلات آن کشيده شود اين کار را 5 بار تکرار کنيد.

تمرين شماره 2: در حاليکه چشم هايتان بسته و آرام بصورت قائم بنشينيد اول به پائين نگاه کرده و بعد تا جايي که ممکن است به بالا نگاه کنيد اين حرکات را 10 بار انجام دهيد.

تمرين شماره 3: با چشم هاي بسته و آرام راست بنشينيد. همان طور که چشم ها را در تمام طول تمرين بسته نگه داشته ايد ابروها را تا جايي که مي توانيد بالا ببريد و پلک چشمها را تا حد ممکن به سمت پائين بکشيد در همين حالت بمايند و تا 5 بشماريد. استراحت کنيد و اين ورزش را 5 بار تکرار کنيد. 

تمرين شماره 4: با چشم هاي باز و آرام، به صورت راست بنشيند پلک  بالاي چشم ها را تا نيمه ببنديد و در همين حال ابروهايتان را به سمت بالا ببريد. بعد چشمها را کاملا باز کنيد تا سفيدي چشمها در قسمت بالايي عنبيه ديده شود.

تمرين شماره 5: مثل سه حرکت قبلي راست بنشينيد و در حالي که چشمهايتان باز است سرتان را صاف نگه داريد در همين حالت اول به بالا و بعد به پائين نگاه کنيد. اين حرکت را تا 10 بار تکرار کنيد حالا بدن و سرتان را در حالت قبلي حفظ کنيد و اين بار به چپ و راست نگاه کنيد. اين حرکت را نيز 10 بار انجام دهيد./ ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: چروک ، چشم ، ورزش ، پلک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.