سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوا خوان الحان اهورای زاگرس درگذشت

عین‌علی تیموری آوا خوان الحان اهورای زاگرس و هوره و مور خوان صاحب سبك زاگرس مياني در سن 75 سالگي دارفاني را وداع گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران(ناي)، عین‌علی تیموری  در سال ۱۳۱۷ در روستای بره‌کلک کشماهور از توابع شهرستان کوهدشت به دنيا آمد .  وی در سال ۱۳۴۸ به کرمانشاه مهاجرت کرد و تا پايان عمر در این شهر سکونت داشت. تیموری در مور و هوره دارای سبک ویژه‌ خود است به گونه‌ای که لحن و آوای او تا مغز استخوان نفوذ می‌کند.عینعلی هوره چری است که مقام های مور و هوره بسیار قدیمی و بکر را به خوبی اجرا می کرد به نحوی که کمتر هوره چری از مقام های خوانده شده توسط وی آگاهی دارد.او حنجره ای منحصر به فردي داشت و ده سال پیش درجشنواره مور و هوره درکوهدشت همه مخاطبان و هوره خوانان را به شگفت وا داشت و از طرف استادمحمدحسین ازادبخت، « سلطان آواهای باستانی»  لقب گرفت.   
 
مردم کوهدشت و لک نشینان  سال ها با آوای زخمی عینعلی گریستند و با هوره هایش زندگی کردند او سال گذشته درجشنواره عثمان هه ورامی در مریوان کلیپی از هوره  خوانی وی را به عنوان نمونه ای از آواهای بکر زاگرس نشین ها برای مهمانان خارجی پخش کردند.
 
به دنبال درگذشت اين هنرمند انجمن موسيقي لرستان طي پيامي درگذشت اين هوره خوان را تسليت گفت.
 
در اين پيام آمده است: درگذشت عین‌علی تیموری آوا خوان الحان اهورای زاگرس و هوره ومور خوان صاحب سبک زاگرس میانی را به خانواده محترم ایشان و اهالی موسیقیاین دیار تسليت عرض نموده و از پروردگار يكتا براي آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و براي ساير بازماندگان صبر جميل خواستاريم./ص

انتهاي پيام
برچسب ها: آوا خوان ، موسیقی ، نای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.