سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل "بورس" تهران:

رشد 500 درصدي ارزش معاملات /ارزش کل معاملات "بازار" به 55 ميليارد تومان رسيد

ارزش کل معاملات درسال گذشته 9 هزار و 300 ميليارد تومان بود که امسال به 55 ميليارد تومان رسيد و 500 درصد رشد کرد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، قاليباف در اولين نشست خبري خود در خصوص عملکرد بورس تهران گفت: از ابتداي کار تا به امروز بازار سرمايه روزهاي خوبي را سپري کرده است به طوري که ارزش بازار ابتداي سال از 170 هزار ميليارد تومان شروع و در حال حاضر به 360 هزار ميليارد تومان رسيده است که رشد 110 درصدي را شاهد بوديم. 

 وي ادامه داد: تعداد دفعات معاملات نيز رشد خوبي کرده و سال گذشته دو ميليون 190 هزار معامله و امسال به 7 ميليون و 700 هزار معامله رسيده است که بيش از 223 درصد رشد پيدا کرده است.


قاليباف تصريح کرد: ارزش کل معاملات درسال گذشته 9 هزار و 300 ميليارد تومان بود که امسال به 55 ميليارد تومان رسيد و 500 درصد رشد کرد.

 

وي افزود: نسبت گردش نيز در سال گذشته 7 درصد و امسال به 21 درصد رسيده است که اين نسبت بيانگر رشد نقد شوندگي بازار است.

 

قاليباف در خصوص کدهاي معاملاتي افزود: کدهاي معاملاتي از ابتداي سال تاکنون 116 هزار کد است که سال گذشته 89 هزار کد بوده است.


 وي ادامه داد: 15 تا 16 درصد از رشد شاخص تحت تاثیر تقسیم سود نقدی شرکت‌ها است و بازار بر اساس چشم‌انداز مثبت شرکت‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد.

 قالیباف‌اصل  تصريح کرد:معاملات آنلاین به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است که افزایش 500 درصدی معاملات آنلاین نسبت به سال گذشته نشان از افزایش میزان نقش افراد در بازار سهام دارد.


مدیرعامل شرکت بورس تهران هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین‌(تاپیکو) از جمله دو شرکت مهمی هستند که در سال جاری وارد بورس شده‌اند.


وی ادامه داد: امسال دو نماد همراه (همراه اول) و سکاب (شرکت سرمایه‌گذاری بازنشستگی کارکنان بانک‌ها) پس از ورود دو هلدینگ، از بازار فرابورس وارد بورس شدند.


 ورود نفت سپاهان به  بورس

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به اینکه تاکنون شرکت‌های دیگری در فرایند پذیرش بورس تهران قرار دارند گفت: نفت سپاهان، صدر تأمین، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین از جمله شرکت‌هایی هستند که در مرحله ورود به بورس قرار دارند.

 قالیباف‌اصل تصريح کرد: تا پایان سال جاری امیدواریم طبق برنامه 10 شرکت وارد بورس شود: تاکنون چهار مورد آن محقق شده و تا پایان سال 6 شرکت دیگر طبق برنامه‌ریزی وارد بورس خواهد شد.

  وی ادامه داد: در سال جاری 90 هزار نفر ساعت در تالارهای مناطق و تهران در حوزه‌های مختلف آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

 

راه‌اندازی معاملات اوراق آتی سهام

 

قالیباف در خصوص  اوراق آتی سهام که سال گذشته به بازار معرفی شد، تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزاری این معاملات، اشکالاتی وجود داشت که از جمله آنان مدیریت ریسک بود که با کمک شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نتیجه رسید و اکنون در بازار استفاده می‌شود.

 وی ادامه کرد:این ابزار برای افراد حرفه‌ای بازار فراهم شده و یکی از ویژگی‌های مهم آن، مدیریت ریسک است.

 قاليباف ادامه داد: تاکنون 16 شرکت قابلیت معاملات آتی اوراق را دارند و شرکت‌های متقاضی برای ورود به آن باید از شفافیت اطلاعاتی و سهام شناور آزاد بالایی برخوردار باشد.

 وی تصريح کرد: چهار شرکت دیگر در حال معرفی به معاملات اوراق آتی سهام هستند واز حرفه‌‌‌ایی‌های بازار تقاضا داریم تا با مدیریت ریسک لازم بازدهی خوب و مورد هدف خود را کسب کنند.

 وی همچنین از تصویب دستورالعمل پذیرش ETF‌ها در بورس تهران خبر داد و افزود: پیشنهاد راه‌اندازی ETF‌ها در بورس تهران بود و همچنین طراحی‌های لازم در این بورس انجام شد، اما به دلیل نوپا بودن آن از فرابورس آغاز شد.


افزايش سهام شناور ازاد شرکت ها

 

مدیرعامل شرکت بورس تهران در خصوص افزايش سهام شناور شرکت ها گفت: سهام شناور آزاد شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است شرکت‌های بازار دومی 10 درصد شناور آزاد، تابلوی اول 15 درصد و تابلوی اصلی هم 20 درصد از سهام شناور آزاد را باید داشته باشد.

وی ادامه داد: این نوع طبقه‌بندی مدنظر قرار گرفته است و اکنون سهام شناور آزاد که سال گذشته به طور میانگین 22درصد بود با 35 صدم درصد به 22.35 درصد رسیده است.

در حوزه صنایع با توجه به نیاز آنان نشستی با عنوان میز صنایع برگزار کردیم و مشکلات مطرح شده در آن به مسئولان آن حوزه اعلام شده تا از ابهامات آنان کاسته و شفافیت بیشتری داشته باشد.

 

عکس العمل بازار به چشم انداز مثبت شرکت ها


مدیرعامل شرکت بورس تهران در خصوص  منطقي بودن رشد بازار براساس انتظارات مثبت ایجاد شده گفت:: سال جاری شاخص از رقم 38 هزار واحد آغاز شد و با رشد 93 درصدی به بیش از 73 هزار واحد رسیده است.

 وی ادامه داد: 15 تا 16 درصد از این میزان بازدهی تحت تاثیر تقسیم سود نقدی شرکت‌ها است و همچنین بازار به دنبال چشم‌انداز مثبت شرکت‌ها از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.

 قالیباف‌اصل تصريح کرد:: در سال جاری تاکنون صنایع مختلف 47 هزار و 500 تومان سود طبق بودجه اعلام کرده‌اند که سال گذشته این میزان 30 هزار میلیارد تومان بود.

 وی افزود: اطلاعات 6 ماهه شرکت‌ها هم نشان از تحقق بودجه‌های اعلامی است و در برخی صنایع هم ابهاماتی وجود دارد که باید سرمایه‌گذاران با تحلیل درست وارد بازار شوند.

 مديرعامل بورس تهران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های امسال شرکت بورس پیگیری شاخص راهبری شرکتی است تا شرکت‌هایی از بعد راهبری شرکتی نمره بالایی می‌گیرند، دارای شاخص شوند.

  قالیباف‌اصل با اشاره به اینکه در روند مثبت شاخص کل برخی شرکت‌ها بازدهی منفی داشته‌اند، گفت: پس نباید با چشم بسته سهامداران اقدام به خرید و فروش کنند، افراد جدید الورود هم باید با استفاده از ابزار‌های مختلف، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشاور‌ها در بازار وجود دارند.

 وی ادامه داد: اکنون فرصت مناسبی است تا دولت برای تأمین مالی پروژه‌های خود از طریق بازار سرمایه استفاده کند و در این باره در صورت اعلام آمادگی آنان، بازار در شرایط خوبی به سر می‌برد.


 انتهاي پيام/


برچسب ها: مدیرعامل ، بورس ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
شهاب مرادی
۱۴:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
نوزاد 25 روزه کردستانی بعنوان کوچکترین سهامدار بورس در سال 92 لقب گرفت



سوران مرادی نوزاد 25 روزه سنندجی با تهیه کد سهامداری نزد کارگزاری حافظ مورخ 27/7/92 با خرید 2500 سهم از سهام شرکت مادر تخصصی هلدینگ خاورمیانه ( میدکو) نام خود را بعنوان کوچکترین سهامدار سال 92 بازار سرمایه به خود اختصاص داد.

به گفته شهاب مرادی پدر این نوزاد 25 روزه هدف از این کار خود را آشنایی و ترغیب مردم جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه عنوان کرد که بهترین سرمایه گذاری و پس انداز خوب و مطمئن برای نوزادان و کودکان می باشد.زیرا در بسیاری از کشورها یکی از بهترین روشهای تامین سرمایه بلند مدت و نوعی از پس انداز مدرن به حساب می آید.