سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از زبان مصطفي عبدالجليل؛

ناگفته‌هايي از اواخر دوران رژيم معمر قذافي

مصطفي عبدالجليل رئيس سابق شوراي ملي انتقالي ليبي در مصاحبه اي از پيشنهاد وسوسه انگيز معمر قذافي به انقلابيون اين كشور در اواخر عمر رژيمش پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "مصطفي عبدالجليل" در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" اظهار داشت:"معمر قذافي" در مرحله اي كه اعتراضات ضد حكومتي در ليبي به بالاترين حد خود رسيده بود حكومت غرب منطقه "اجدابيا" را به انقلابيون پيشنهاد داده بود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه فرستادگان زيادي براي آشتي بين انقلابيون وحكومت به ليبي سفر كردند كه از جمله آنها سفر "عبدالله الخطيب" وزير امورخارجه اردن را مي‌توان نام برد گفت:هدف نخست واصلي ما از آشتي كه امكان نداشت "معمر قذافي" با آن موافقت كند آتش بس وخروج نيروهاي وي از طرابلس براي اعطاي فرصت به مردم ليبي بدر جهت مطرح ساختن مطالباتشان بود.

رئيس سابق شوراي ملي انتقالي ليبي همچنين از پيشنهاد رژيم قذافي به انقلابيون درخصوص واگذاري زمين هايي در غرب اجدابيا پرده برداشت و اظهار داشت:ما اين موضوع را غيرممكن برشمرده وآن را مشروط به خروج حاميان قذافي از طرابلس كرديم.

وي همچنين ارتباط خود با "معمر قذافي" در دوران حكومت وي را رد كرد و اظهارات تهديد آميز"سيف الاسلام قذافي" پس از شعله ور شدن آتش اعتراضات در اين كشور را نااميد كننده وغيرمنتظره خواند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.