سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

به حرکت در آوردن موتور توسعه کشور با صادرات

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، موتور توسعه کشور را صادرات به حرکت در می آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهدی محمدپور به مناسبت روز ملی صادرات گفت: امروز همه کشورهایی که به خودکفایی و قدرت اقتصادی رسیده اند کشورهایی هستند که در حوزه صادرات سرمایه گذاری کرده اند و تولید صادرات محور را در دستور کار دارند.

وی افزود: صادرات علاوه بر خارج کشور، در داخل مرزها نیز رقابت می آفریند و باعث می شود تولیدکنندگان داخل کشور برای افزایش کیفیت و  بهره وری و تولید کالا با قیمت مناسب تلاش کنند که این به سود مردم و اقتصاد کشور است.

به گفته معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، رقابت بین تولیدات داخل کشور بی نیازی از واردات و تامین نیازهای ارزی کشور را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه روند صادرات کشور در حال حاضر رو به رشد است، تصریح کرد: رقم صادرات ایران در ابتدای انقلاب صفر بود، در سال 79 به 3.7 میلیارد دلار و در سال 91 به 41.3 میلیارد دلار رسید و در نیمه نخست امسال نیز این رقم به بیش از 18 میلیارد دلار رسیده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: برنامه ریزی برای تولید صادرات گرا خصوصا در بخش های کشاورزی و صنعت می تواند این روند رو به رشد را ادامه دهد.

وی معتقد است آنچه که برای اقتصاد یک کشور خوب نیست، واردات کالاهای مصرفی است، اما واردات کالاهای سرمایه های به نفع اقتصاد کشور است.

به گفته این مسئول مردم می توانند با صرفه جویی در مصرف و مصرف صحیح کالاها در کاهش وابستگی به واردات کالاهای مصرفی نقش داشته باشند.

محمدپور در ادامه هدفمندسازی تولید با محوریت صادرات، ایجاد مزیت ها و ظرفیت های جدید صادراتی، ارتقاء دانش و آگاهی تجارت، به کار گرفتن شیوه های جدید و نوین بازریابی، اعزام و پذیرش هیات های بازرایابی، تسهیل در کسب و کار و رفع موانع صادراتی، تقویت بنیه مالی صادرکنندگان، اعطاء مشوق ها و بسته های حمایتی به صادرکنندگان، شناسایی واحدهایی که ظرفیت تولید آنها صفر است و بازسازی و استفاده از ظرفیت آنها، جلوگیری از خام فروشی، حذف قوانین زائد، توسعه و ایجاد زیرساخت های تجاری در گمرکات و بازارچه ها، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی و ... را از اهم برنامه های سال جاری استان برای توسعه صادرات عنوان کرد./ب


        

برچسب ها: موتور ، توسعه ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.