سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبتلایان به نارسایی "کلیه" در فصل سرما بیشتر مراقب باشند

مبتلایان به بیماری‌های مزمن مانند نارسایی کلیه، بیش از سایرین در معرض بیماری‌های فصل سرما هستند.

 به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: افراد مسن، دانش‌آموزان و دانشجویان، بیماران مبتلا به آسم و هم‌چنین مبتلایان به بیماری‌های قلبی_عروقی نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های شایع فصل پاییز و زمستان قرار دارند.

دکتر سید ذاکر سعیدی‌نژاد ادامه داد: آنفلوانزای فصلی، سرماخوردگی و عفونت‌های ریوی، از جمله شایع‌ترین بیماری‌های فصل پاییز هستند که عده زیادی را درگیر می‌کنند.

 در فصل پاییز بیشتر مراقب تنفسمان باشیم

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه اغلب بیماری‌های ویروسی فصل سرما از راه تنفس انتقال می‌یابند، گفت: استفاده از ماسک و دستمال برای جلوگیری از پخش ویروس و هم‌چنین حفظ فاصله با بیماران، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توصیه کرد: در صورت ابتلا به بیماری‌های شایع فصل سرما مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، بهتر است ضمن استراحت در منزل، مایعات گرم بنوشید، دستان خود را به صورت مرتب بشوئید و از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک بپرهیزید.

سعیدی‌نژاد یادآور شد: بیماری‌های فصل سرما اغلب به صورت آبریزش بینی، تب خفیف تا تب شدید، سرفه، درد بدن و هم‌چنین بی‌اشتهایی بروز می‌کند که در صورت عدم تاثیر مسکن‌های ساده مانند استامینوفن، بهتر است به پزشک مراجعه شود./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.