سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ثبت شهر زهره در انجمن وی.تی.ور کشور

شهردار شهر زهره هندیجان از ثبت این شهر در انجمن وی.تی.ور کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ عبدالحسین قنواتی امروز در هندیجان از ثبت این شهر در انجمن وی.تی.ور کشور خبر داد و اظهار کرد: این انجمن مرتبط با کشت و ترویج تولید گیاه وی.تی.ور است که در راستای تثبیت ساحل رودخانه از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: در این منطقه با کشت 5 هزار گیاه در ساحل رودخانه زهره نسبت به ساحل‌سازی اقدام کرده‌ایم و بسیار نیز مورد توجه و تشویق مسئولان استانی و ملی قرار گرفته‌ایم.

شهردار شهر زهره با اشاره به اقدامات اخیر شهرداری تصریح کرد: ایجاد و توسعه فضای سبز شهری، کشت حدود 19 هزار اصله نهال‌های گوناگون شامل کونی‌کارپوس، برهان، شیشه‌شور، برخی از نهال‌های درختان میوه و 16 هزار مترمربع چمن به طوری که سرانه فضای سبز شهر زهره از صفر مترمربع به سرانه هر نفر 27.12 مترمربع افزایش یافته است.

*تکمیل پروژه‌ها در صورت تامین اعتبار

وی اضافه کرد: مدیریت مستمر بر هزینه و اصلاح الگوی مصرف، انجام مطالعه و احداث پارک ساحلی و پارک ملت با توجه به نیاز شهر و منطقه، احداث جایگاه نماز میت با توجه به نیاز مبرم آن و نبود این مهم، اصلاح و احداث بلوار ورودی شهر و فضای سبز اطراف آن، چراغانی و نورپردازی ورودی شهر زهره و خیابان امام خمینی(ره) و زیرسازی و اجرای آسفالت تمام خیابان‌های شهر به طول 71 هزار مترمربع از جمله اقدامات اخیر این شهرداری در شهر است.

قنواتی با بیان اینکه از مهمترین اهداف و برنامه‌های کاری آتی بلندمدت و کوتاه مدت در مدیریت شهری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد گفت: انجام مطالعات برای بهسازی معابر و نیز مناطق فرسوده شهری و ارتقای بیش از پیش سرانه فضای سبز شهر تا رسیدن به مقام نخست استان خوزستان در میانگین سرانه فضای سبز شهری، راه اندازی مجموعه تفریحی ـ فرهنگی در امتداد پارک ساحلی شهر به‌منظور استفاده شهروندان و ساکنان منطقه و اجرا و عملیاتی کردن پروژه آب خام شهر در راستای استفاده فضای سبز از جمله این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: همچنین احداث غسالخانه، کشتارگاه و سردخانه و ترمینال برون‌شهری که نیاز مبرم شهر است و همچنین احداث پل پیاده‌روی رودخانه زهره برای استفاده روستاهای جنوبی شهر از پارک ساحلی زهره از جمله برنامه‌های آتی شهرداری هستند.

شهردار شهر زهره با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته در این شهر عنوان کرد: اجرای طرح مطالعاتی آب خام شهر زهره به‌منظور انتقال به فضای سبز، احداث ایستگاه پمپاژ آب خام شهر، نهادینه کردن، مهار و نگه داشتن احشام در حاشیه شهر و رها نکردن آنها در خیابان با توجه به جدید التاسیس بودن شهر، نهادینه کردن فرهنگ نگهداری و حفاظت از فضای سبز شهری و علمی کردن ساخت و ساز بر اساس شاخص‌های شهری از جمله اقدامات انجام گرفته در شهر زهره توسط شهرداری است.

وی تصریح کرد: اصلاح آرامستان شهر، توانمندسازی کارکنان و مدیران شهری از طریق آموزش‌های کوتاه مدت و مشارکت در همایش‌های تخصصی، نقشه برداری و قطعه بندی 140 قطعه زمین مسکونی، کمک مالی و اجرای مراسمات مذهبی دینی و ورزشی در مناسبت‌های مختلف، خرید ماشین آلات سنگین از قبیل لودر، کمپرسی، بیل بکهولودر برای درآمد بیشتر و پایدار، اجرای جوی و جدول در کل خیابان‌های شهر به طول 14 هزار متر طول و اجرای کمربند فضای سبز دور شهر از آخرین اقدامات انجام شده در این شهر است.

قنواتی در پایان از تعامل بسیار مطلوب شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر زهره تقدیر کرد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار می‌توان سایر پروژه‌های در دستور کار این شهرداری را به بهترین شکل اجرایی کرد./ج1

برچسب ها: مدیر ، شورا ، مشارکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.