سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

شرایط برای تبدیل خوزستان به قطب صادرات خارجی مهیاست

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: خوزستان تمام شرایط لازم برای تبدیل شدن به قطب برای توسعه صادرات خارجی را دارد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اسماعیل عامری در نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و خادمان صادراتی در آبادان افزود: وجود شش بندر با ظرفیت 50 میلیون تن، سهم 33 درصدی خوزستان از تجارت خارجی کشور از جمله این شرایط به شمار می رود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر تنها نیمی از ظرفیت استان خوزستان مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی همچنان باقی مانده است.

عامری گلسان از دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عراق، وجود پنج فرودگاه و منطقه آزاد اروند به عنوان سایر زیر ساختهای موجود در استان خوزستان برای توسعه صادرات خارجی نام برد و تصریح کرد: در زمان حاضر منطقه آزاد اروند100 طرح در دست اقدام با سرمایه گذاری یک هزار و 673 میلیارد تومانی و سرمایه گذاری ارزی یک میلیارد و 95 میلیون دلار دارد که زمینه اشتغال هفت هزار و 843 نفر را به طور مستقیم و 12 هزار و 906 نفر را به طور غیر مستقیم فراهم ساخته است.

وی یادآور شد: به رغم کارهای صورت گرفته توسط منطقه آزاد اروند، هنوز جای کار بسیاری وجود دارد، کارکردها در حد انتظارات نبوده و باید بیشتر از این تلاش شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند یک ظرفیت بالایی است که می تواند تاثیر به سزایی در توسعه و رونق منطقه و استان داشته باشد. چنانچه 25 کیلومتر ریل راه آهن از خرمشهر به بصره متصل شود می تواند تاثیر به سزایی در جهت صادرات کالا به بازار عراق داشته باشد.

عامری گلستان با ابراز خرسندی از برپایی همایش تجلیل از فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان اظهار داشت: از تمامی بانکها برای استقرار در شلمچه دعوت شده و چنانچه این کار صورت نگرفته قابل پیگیری و رفع است.

وی با بیان اینکه به دنبال فراهم سازی زیر ساختها جهت توسعه صادرات هستیم تصریح کرد: مشکلات فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان باید رفع و تسهیل شود در این راستا اقدام به برپایی جلسات هم اندیشی و برنامه ریزی در جهت بررسی مشکلات صادرکنندگان و تولید کنندگان و ارائه راهکارهای رفع موانع با مشارکت خود صنعتگران، تجار و بازرگانان خواهیم کرد.

عامری گلستان یادآور شد: اینکه دولت باید زیر ساختهای لازم برای فعالیتهای اقتصادی و صنعتی را مهیا کند مسئله ای قابل پذیرش است اما تولید کنندگان نیز باید در هنگام تولید محصول و عرضه آنان موارد استاندارد سازی را رعایت کند.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: کیفیت محصول تولید شده باید همواره مد نظر قرار گیرد و دچار افت نشود ضمن آنکه زمان تحویل کالا نیز باید طبق قرارداد رعایت شود و به دست فراموشی سپرده نشود./س

برچسب ها: تبدیل ، خوزستان ، صاردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.