سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

استاد دانشگاه کرمان عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور شد

دکترعلی اکبر حق دوست استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِ کرمان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دکتر علی اکبر حق دوست در این خصوص گفت: فرهنگستان ها در دنیا از جایگاه خاص علمی و برتر برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه رصد علمی و ارائه راهکارهای کلان فرابخشی از جمله وظایفی است که برای فرهنگستان ها در نظر گرفته می شود افزود: به طور کلی فرهنگستان ها از سوی افراد خبره که وجهه علمی آنها بارز است ایجاد می شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در کنار فرهنگستان هایی چون فرهنگ و ادب و علوم پزشکی در ایران فرهنگستان علوم پزشکی نیز دارای اعضای افتخاری، وابسته و پیوسته است.

دکتر حق دوست خاطرنشان کرد: در این فرهنگستان افراد بر اساس توانمندی و جایگاه علمی خود به عضویت آن در می آیند تا در راستای اهداف کلان فرهنگستان گام بردارند.

وی با توجه به اینکه کارگروه های قبلی این فرهنگستان بر اساسرشته بوده است،افزود: اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی در چند سال گذشته مورد بازبینی قرار گرفته است.

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی اهداف این فرهنگستان را شامل رصد علمی کشور، آینده نگاری ،وضعیت آموزش پزشکی و سلامت در جامعه عنوان کرد وخاطرنشان کرد: ارائه نقاط خطر و پیش بینی عوارض و خطرات، ارائه مشاوره های فنی و تخصصی به سایر نهاد های مربوط مانند مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر اهداف این فرهنگستان است.

وی با تاکید بر وظایف جدید این فرهنگستان یادآور شد: در حال حاضر کارگروه هایی شامل آینده نگاری، تعریف و نهادینه کردن سلامت معنوی، سبک مطلوب زندگی تشکیل شده است./س

برچسب ها: فرهنگستان ، علوم ، پزشکی ، عضو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.