سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخه نظامي حماس مسئوليت حفر تونل بين نوار غزه و فلسطين اشغالي را برعهده گرفت

گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس شامگاه يکشنبه مسئوليت حفر تونل بين نوار غزه و فلسطين اشغالي را برعهده گرفت. رژيم صهيونيستي چند روز پيش اين تونل را کشف و پس از آن تدابيري تنبيهي عليه نوار غزه اتخاذ کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، ابوعبيده سخنگوي گردان هاي قسام در گفتگو با راديو الاقصي وابسته به حماس گفت تونلي که اسرائيل سيزدهم اکتبر در شرق خانيونس در جنوب نوار غزه کشف کرد به دست مجاهدان قسام حفر شده است. وي افزود چشم هاي اين مجاهدان براي يافتن فرصتي به منظور ضربه زدن به اشغالگران و ربودن نظاميان، خواب ندارد. وي گفت، گردان هاي قسام براي آزاد کردن اسرا همه توان خود را در روي زمين و زير زمين به کار مي گيرد و صخره ها را سوراخ مي کند. 
اين سخنگو افزود، گردان هاي قسام عهد مي بندد بر اصول خود و تعهداتش در قبال ملت فلسطين و اسراي فلسطيني ثابت قدم باشد و تا آزاد کردن آنها سلاح خود را زمين نگذارد. وي تاکيد کرد به اسارت گرفتن نظاميان اسرائيلي تنها راهي است که موفقيت آن در برخورد با اشغالگران به اثبات رسيده است.
ابوعبيده افزود، در صورتي که نيروهاي مقاومت بتوانند سربازان اسرائيلي را به اسارت بگيرند و اشغالگران جنگ جديدي در غزه به راه بيندازند، جنبش مقاومت آماده براي مقابله با هر تجاوزي و دفاع قهرمانانه از ملت فلسطين است. 
وي افزود، به صهيونيست ها مي گوييم که با وحشت و نگراني بيشتري مواجه خواهند شد و جنبش مقاومت آنها را بيش از پيش غافلگير خواهد کرد. 
اسرائيل سيزدهم اکتبر پس از کشف اين تونل تصميم گرفت انتقال مصالح ساختماني به غزه را به حال تعليق درآورد. 
در ژوئن 2006 گروهي از مبارزان فلسطيني با ورود به اسرائيل از طريق تونلي مشابه، گلعاد شاليت نظامي اسرائيلي را ربودند. شاليت پس از گذراندن پنج سال اسارت، در مقابل آزادي 1027 زنداني فلسطيني آزاد شد. 
برچسب ها: بین الملل ، حماس ، تونل ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.