سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پایگاه اطلاع‌رسانی ISC خبر داد:

دانشجویان هندی با مشکل کاهش ارز روپیه مواجه شوند

با کاهش ارز روپیه دانشجویان هندی با مشکل روبرو شوند تا حدی که تحصیل آنها در سال جدید با تاخیر همراه است.

جعفر مهراد، سرپرست پایگاه بین‌المللی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: درخصوص دانشجویان هندی که هم‌اکنون با کاهش ارزش روپیه با مشکل مواجه شدند باید بگویم که هم‌اکنون این دانشجویان با وجود این مشکل مجبورند تا تاریخ آغاز تحصیل خود را به تاخیر بیاندازند و یا دانشگاه‌های ارزان‌تر را گزینش کنند. 

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از دانشجویان در هندوستان مایلند به جای انتخاب دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان برای تحصیلات عالی به کشورهای آلمان، فرانسه و سنگاپور مسافرت کنند و این در حالی است که در حال حاضر تحصیل یک دانشجو در آمریکا به 12 هزار پوند برابر با 18 هزار و 700 دلار آمریکا از نظر شهریه و هزینه‌ای معادل با 800 پوند برابر با 12 هزار و 500 دلار آمریکا از نظر هزینه‌ زندگی مصرف کنند. 

مهراد تصریح کرد: تنها راهکار موجود برای این تعداد از دانشجویان هندی علاقمند به تحصیل دریافت وام از بانک‌های هندی است که این در حالی که در ماه مارس 2013 میلادی میزان "وام دانشجویی" با رقمی برابر با 352000000000 روپیه درخواست شده بود که تنها 5 درصد از درخواست‌ها مردود اعلام شد البته در حالی که رقم مردودی در سال 2008 تنها 2 درصد بوده است. /ح

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ارز ، دانشجویان ، روپیه ، شهریه ، وام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.