سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير مرکز مبارزه با جنايت ليبي مسئولیت بازداشت نخست وزیر را بر عهده گرفت

عبدالمنعم الصيد مدير مرکز مبارزه با جنايت در ليبي که دولت ليبي او را به دست داشتن در ربودن علي زيدان نخست وزير اين کشور در ده روز پيش متهم کرده است گفت او مسئول بازداشت نخست وزير است و به اين کار خود افتخار مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، الصيد به خبرنگاران گفت: من زيدان را بازداشت کردم و به اين کار افتخار مي کنم. 
الصيد در کنفرانسي مطبوعاتي سخن مي گفت که محمد الکيلاني و مصطفي التريکي دو عضو اسلام گراي کنگره ملي ليبي (پارلمان) به منظور تکذيب اتهام زيدان که آنها را به دست داشتن در ربودن خود متهم کرده است، برگزار کرده بودند. 
الصيد به خبرنگاران گفت، نخست وزير را به علت دست داشتن در دو پرونده مواد مخدر و فساد «بازداشت» کرده است. وي افزود: در ماه ژوئن مواد مخدر در خودرويي که به نام علي زيدان بود پيدا شد و نخست وزير ليبي در اين پرونده مصونيت ندارد.
الکيلاني در اين کنفرانس مطبوعاتي داشتن هر گونه رابطه اي را با ربودن زيدان تکذيب کرد و گفت اتهاماتي که در رابطه با آدم ربايي به وي وارد شده بي اساس است. وي براي حضور در دادگاه اعلام آمادگي کرد. التريکي نيز از مطرح شدن چنين اتهامي عليه خود ابراز تعجب کرد و گفت ممکن است علت مطرح شدن چنين اتهامي، مخالفت وي با نحوه اداره امور کشور به ويژه در بخش امنيتي باشد. 
محمد يحيي کعبر سخنگوي نخست وزيري ليبي روز يکشنبه با انتشار بيانيه اي الصيد و الکيلاني و التريکي را مسئول ربودن علي زيدان معرفي کرد. وي گفت هدف آدم ربايان اين بود که زيدان را مجبور به بيان سخنان مورد نظر خود کنند و همچنين او را مجبور به استعفا کنند. به گفته اين سخنگو، متهمان بعد از شکست در سرنگون کردن دولت از روش هاي دموکراتيک، براي رسيدن به اين هدف به زور متوسل شدند. 
ربوده شدن زيدان به دست افراد وابسته به وزارت کشور نشان دهنده هرج و مرج در دستگاه هاي امنيتي ليبي است. گروهاي مسلح که رژيم قذافي را سرنگون کردند و هنوز به طور کامل تحت کنترل مقامات سياسي نيستند، مديريت اين دستگاه ها را بر عهده دارند. 
برچسب ها: بین الملل ، لیبی ، زیدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.