سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

كاهش بيكاري با بهره مندي از ظرفيتهاي بين المللي امكان پذير است

معاون وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: كاهش نرخ آمار بيكاري به ويژه فارغ التحصيلان دانشگاهي با استفاده از ظرفيت هاي بين المللي امكان پذير است.

 كورش پرند در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: شناخت و بهره مندي از قابليت هاي كشورهاي همسايه و برنامه ريزي حساب شده براي اعزام نيروي كار ماهر به خارج از كشور، تاسيس آموزشگاه هاي فني و حرفه اي در كشور هاي مختلف و استفاده از مهارت ساير كشورها براي آموزش مهارت هاي خاص از جمله ها برنامه هاي در دست اجرا براي كاهش نرخ بيكاري در كشور است.
وي از آغاز و طراحي نظام كارآمد فني و حرفه اي براي كشورهاي همسايه خبر داد و بيان كرد:تاكنون تعداد 141 مربي از كشورهاي افغانستان، عراق و لبنان آموزش مهارت فني و حرفه اي در فالب هفت دوره آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند.
معاون وزارت كار تعاون و رفاه اجتماعي تصريح كرد: 20 آموزشگاه فني و حرفه اي در كشورهاي مختلف از سوي كارشناسان و سرمايه گذاران ايران اسلامي تاسيس شده است.
پرند تاكيد كرد: نگرش ها در روند توليد و سرمايه گذاري نيازمند بازنگري است و افزود: روند موفقيت در سرمايه گذاري مستلزم قرار دادن بازاريابي و طراحي كالاي مورد نياز مصرف كننده در مرحله نخست و سپس آموزش هاي فني و حرفه اي و توليد است.
وي ابراز كرد: طرح اجراي جامع كاهش نرخ بيكاري در 20 شهر از شهرستان هاي كشور كه بالاترين نرخ افراد جوياي كار را داشته باشد از برنامه هاي مهم اين وزراتخانه در كوتاه مدت است./س
برچسب ها: کاهش ، بیکاری ، ظرفیت ، بین ، المللی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.