سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/آیت الله نوری همدانی؛

استفاده از هنر در تبلیغات و بیان ارزش ها ضروری است

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: ضروری است تا در تبلیغات و بیان ارزش ها و حقایق از زبان تاثیرگذار هنر بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  آیت الله حسین نوری همدانی روز یکشنبه در دیدار مدیران و مسوولان فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این مهم افزود: ائمه و بزرگان دین نیز مفاهیم و ارزش های دینی را با زبان تاثیرگذار هنر منعکس می کردند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
وی با تاکید براینکه هنر در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است افزود: اساسا قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه علاوه براینکه از نظر محتوایی بسیار غنی هستند، از لحاظ هنری نیز در سطح بالایی قرار دارد.
آیت الله نوری همدانی، با تبیین نقش سازنده هنر در جامعه اسلامی،گفت: هنر، شعر و ادبيات اگر در خدمت حق، انسانيت و بيانگر واقعيت‌ها و معارف، ارزش‌های معنوی و انقلابی باشد ارزشمند و جاودانه است.
 این مرجع تقلید، با بیان اینکه هنر دارای اثرات مهم و بالایی است، تاکید کرد: حوزه علمیه قم می تواند در این راستا هنر و تاثیر شعر و آثار ذوقی را نشان دهد و در امر مهم تبلیغ بهره مند شود.
آیت الله نوری همدانی، به ادبیات انقلابی و تاثیرگذار امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ادبیات معظم له بسیار تاثیر گذار بود و باید ادبیات امام (ره) و انقلاب اسلامی را حفظ و در کلمات خود منعکس کنید.
وی افزود: ایشان واژه‌هایی همچون اسلام آمریکایی، مستکبران و مستضعفان را به کار می برند در حالیکه امروز می‌بینیم گروهی می‌خواهند این عبارات را تغییر دهند و کلماتی مانند ابرقدرت‌ها و قشر آسیب‌پذیر را جایگزین کنند ولی این کار صحیح نیست.
استاد عالی حوزه، ادامه داد: در این خصوص همچنین ضروری است که مرزها حفظ شود تا سوء استفاده  ای صورت نگیرد./س
برچسب ها: قم ، آیت الله ، حسین ، نوری ، همدانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.