سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش عفو بین الملل از ادامه سرکوب ها در بحرین

سازمان عفو بین‌المللی در گزارشی از سال 2013 از ادامه سرکوب اعتراضات در بحرین و سیاست شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی و فرار مسئولین انتقاد کرد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، در این گزارش آمده است: مقامات بحرین به حملات سرکوبگری علیه اعتراضات ادامه می‌دهند و همه مطالبات بین‌المللی را  نادیده می‌گیرد و به آزادی بیان و اندیشه و تظاهرات مسالمت آمیز احترام نمی‌گذارد و اینگونه اقدامات نقض آشکار معاهدات و قوانین بین‌المللی است که خود بحرین آنها را امضا کرده است.

عفو بین‌الملل در این گزارش به ادامه حبس ده‌ها تن از معترضان، تداوم بازداشت‌ها و صدور احکام ظالمانه علیه آنها انتقاد کرد.

در این گزارش از اقدام نیروهای امنیتی در توسل به زور برای متفرق کردن معترضان و ریختن خون آنان و همچنین شکنجه و بدرفتاری با بازداشتی‌ها در زندان انتقاد کرد و گفت: شمار زیادی از نیروهای امنیتی و افسران بلندپایه که در برخورد با معترضان مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند هرگز مجازات نشدند و حکومت آل خلیفه تنها به محاکمه چندین نیروی پلیس دون پایه برای رفع تکلیف از خود بسنده کرده است.

عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده است: نیروهای امنیتی بحرین به استفاده از گلوله‌های واقعی و گاز اشک آور علیه معترضان بخصوص در مناطق بسته ادامه می‌دهد.

در این گزارش به بازداشت زینب الخواجه فعال حقوق بشر از آوریل گذشته به دلیل برپایی تحصن اعتراضی و همچنین بازداشت‌های مکرر نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اشاره شده است.
برچسب ها: بین الملل ، عفو ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.