سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قم:

منابع آبی استان قم در حال نابودی است

رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه گونه های متنوعی از پرندگان در استان قم حضور دارند، گفت: متاسفانه منابع آبی استان قم در حال نابودی است که این امر ممکن است مشکلات بسیاری برای این پرندگان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  وی  افزود: برای احیای برخی از تالاب های استان قم از جمله تالاب بهشت معصومه و تالاب مره اقداماتی انجام و نقشه آنها تهیه شده است.

وجود 170 گونه پرنده بومی در استان قم

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، با بیان اینکه 170 گونه پرنده بومی در استان وجود دارد، گفت: همچنین 30 گونه پرنده شکاری نیز در استان قم شناسایی شده اند.

شفیعی با اشاره به اینکه پرندگان در استان قم به چند دسته تقسیم می شوند بیان کرد: برخی از پرندگان بومی استان قم هستند، برخی پرنده های مهاجر هستند که به صورت فصلی، سالانه و یا دوره ای مهاجرت می کنند.

وی افزود: از پرندگان مهاجر استان قم برخی پرندگان آبزی هستند که بیشتر در تالاب ها و آبگیرها حضور دارند و از کشورهای شمالی کره زمین در فصل سرما به کشورهای جنوبی از جمله ایران و استان قم مهاجرت می کنند.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، گفت: گروهی از پرندگان مهاجر نیز که دارای ارزش های زیست محیطی خاص خود هستند به چند گروه تقسیم بندی می شوند که یک گروه آن پرندگان مهاجر شکاری می باشندکه بیشتر از کشورهای حاشیه دریای خزر وارد ایران می شوند.

شفیعی افزود: برخی از پرندگان مهاجر نیز پرندگان خشک زی غیرشکاری هستند که به استان قم مهاجرت می کنند که هوبره یکی از این پرندگان است که در استان قم شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: سار یکی دیگر از پرندگان زمستان گذر خشک زی هستند که در دسته های چند هزار تایی مهاجرت می کنند و دشت مسیله یکی از مکان های مهاجرت این گونه ها است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.