سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

هم اکنون 75 درصد موارد بیماری صرع با درمانهای دارویی قابل کنترل است

به گفته یک متخصص نورولوژی در حال حاضر 75 درصد موارد بیماری صرع با درمانهای دارویی قابل کنترل و درمان می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر داریوش افشاری گفت: علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی از قبیل ضربه مغزی، سکته، آبسه مغزی و تومور می توانند موجب ایجاد بیماری صرع شوند.

وی افزود:عوارض ناشی از بارداری و زایمان از قبیل پیچیدن بند ناف به دور گردن جنین یا کاهش خونرسانی به مغز جنین در دوران بارداری و یا فشار بر روی سر نوزاد به هنگام زایمان نیزممکن است موجب بروز صرع در افراد شود.

وی با بیان اینکه دو نوع صرع بزرگ و کوچک وجود دارد، بیان کرد: بیشتر موارد صرعی که برای مردم آشناست مربوط به صرع بزرگ می باشد که در آن فرد از هوش رفته، دست و پا می زند و دور دهاناو کبود می شود.

افشاری در خصوص صرع کوچک، ادامه داد:در این نوع صرع فرد از هوش نرفته و فقط برای چند ثانیه آگاهی و هوشیاری خود را نسبت به محیط از دست می دهد.

وی گفت: نمونه این صرع را می توان در برخی از دانش آموزانی که به هنگام گفتن دیکته معلم برخی لغات را جا می گذارند مشاهده کرد.

وی افزود : چنانچه بیماران صرعی باید به طور مرتب دارو مصرف کرده، خواب مناسبی داشته باشند و نیز از تغذیه مناسبی برخوردار باشند می توانند با تشخیص پزشک بعد از چند سال درمان دارویی خود را کنار بگذارند.

به گفته افشاری در برخی از موارد بیماران صرعی قبل از بیهوش شدن نشانه هایی می بینند از قبیل اینکه بوی خاصی به مشام آنها می رسد، تصویر خاصی در جلوی چشمانشان ظاهر می شود و یا قسمتی از بدن آنها شروع به گز گز کردن می کند که در این حالت فرد می فهمد که تا چند لحظه دیگر از هوش می رود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، صرع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.