سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمايت شوراي همکاري خليج فارس از موضع عربستان سعودي

شوراي همکاري خليج فارس روز شنبه از درخواست عربستان سعودي براي ايجاد اصلاحات در شوراي امنيت سازمان استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، عبد اللطيف بن راشد الزياني دبير کل شوراي همکاري خليج فارس با اشاره به اهميت بسيار بالاي خواسته عربستان براي اجراي اصلاحات ريشه اي در ساختار شوراي امنيت ،تصريح کرد بر اساس منشور سازمان ملل ، شوراي امنيت بايد بتواند به وظايف و مسئوليت هايش در زمينه حفاظت از صلح  و امنيت بين المللي عمل کند.  

 الزياني گفت با توجه به گسترش دامنه بحران هاي سياسي و امنيتي در سطح جهان، شوراي  امنيت بايد نقش بيشتري براي حل اين بحران ها ايفا کند.

الزياني افزود بي ترديد عضويت عربستان در شوراي امنيت جايگاه  بين المللي اين کشور را بالا مي برد اما مخالفت رياض با عضويت در اين شورا به دليل ناتواني آن در عمل به وظايف و مسئوليت هايش به ويژه در حوزه عربي ، بيانگر اهميت بسيار زيادو تاريخي اين کشور به مسايل و مشکلات جهان عرب و ثبات و امنيت همسايگانش در منطقه است .

دبير کل شوراي همکاري خليج فارس تصريح کرد مخالفت رياض با عضويت در شوراي امنيت همچنين بيانگر اهتمام اين کشور به مسايل بين المللي و ثبات و امنيت جهاني است زيرا شوراي امنيت مسئول اصلي برقراري صلح و امنيت در جهان است .

عربستان جمعه گذشته در  اعتراض به معيارهاي دوگانه شوراي امنيت  درحل مناقشات  در مناطق مختلف جهان و ناکامي اين شورا درحل عادلانه مسئله فلسطين ، مناقشه سوريه و عاري سازي منطقه خاورميانه از سلاح هاي کشتار جمعي ، اعلام کرد حاضر نيست به عنوان يکي از اعضاي غير دايم شوراي امنيت سازمان ملل درآيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.