سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير کل امور بورس وزارت علوم:

"دانشجويان خارج از کشور" اعتراض کردند/ "وثيقه ملكي" دانشجويان به دست چه کسي مي رسد؟

دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه هاي خارج از کشور به درخواست وثيقه ملکي اعتراض کردند.

حسن مسلمي نائيني، مدير کل امور بورس وزارت علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس "قانون اعزام دانشجو" مصوب سال 1364 در بند ماده 11 اعلام شد که اگر کسي "ارز" دريافت مي کند بايد وثيقه ملكي بگذارد در ازاي مدت زماني که در خارج از کشور مشغول به تحصيل است.

وي افزود: البته اين دريافت وثيقه از طرف دانشجو به بانک مرکزي بوده است، چنانچه اين در حالي است که ما هيچ مديريتي بر روي ميزان ارز و تعيين زمان نداريم گويا براساس دانشجويان "بورسيه" بايد وثيقه را از دانشجويان غير بورسيه نيز دريافت کنيم.

مسلمي به تعهدات قانوني اشاره کرد و گفت: "وزارت علوم" براساس وظيفه اي که مجموعه مقررات بانک مرکزي شماره60/1022 مورخ 1390/8/3 تعيين نموده، نسبت به تاييد اشتغال به تحصيل دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از کشور اقدام مي کند و در بخشنامه مقررات بانک مرکزي به اخذ سند تعهد در قبال اين تاييديه اشاره اي نشده است.

وي تصريح کرد:" ارز تحصيلي "دانشجويان در اختيار بانک بوده و وزارت هيچ مديريتي بر مبلغ پرداختي به دانشجويان ندارد از پيش هيچ اطلاعي از ميزان و همچنين پرداخت يا عدم پرداخت ارز دانشجويان وجود ندارد. همچنين در سند تعهد ضرورت دارد تعهد مالي و يا ملکي طرفين مشخص باشد ولي وظيفه اداره کل بورس فقط تاييد گواهي اشتغال به تحصيل است و پرداخت کننده ارز نيز بانکهاي عامل هستند./ ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
پدر و مادرهای ما دانشجوها چه گناهی کردن که باید اینجوری تحت فشار قرار بگیرن؟ همین مبنای 2500 تومان دلار هم خودش خیلی بالاست..جای اینکه مبنای دلار رو پایین بیارید و شرایط رو برای ما بهتر کنید، تازه مثیقه هم می خواید؟
دانشجوی غیر غیر بورسیه
۱۸:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
http://www.petitionbuzz.com/petitions/nesha
دانشجو
۱۹:۵۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
اون کسی که حکم داده درد دانشجویی نچشیده...
دانشجوی یتیم
۰۹:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
بزنین تو کله این یتیما! باشه!
اگر قانونی وضع می کنید لااقل بگید از این به بعد اینطوری خواهد بود و این نوع قانون نباید عطف به ما سبق بشه! اینقدر سکته ندید به دانشجوها و پدرمادرهای بی پناه!
دانشجوی که الان نمیدونه واسه امتحانش آماده بشه یا کلا ترک تحصیل کنه
۱۷:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
این مدیر کل بورس میگه تعهد فقط به خاطر ارزی اونم فقط برای زمانی که خارج هستیم اما این ماده میگه باید حداکثر 6 سال جایی که وزارت میگه کار کنیم. این مدیر میخواد توپ رو پاس بده طرف بانک در حالی که اصلا به بانک ربط نداره.

ماده 11- کسانيکه با استفاده از بورس تحصيلی دولت به خارج می روند بايد متعهد شوند که تضمين بسپارند که دو برابر و حداکثر ده سال , و کسانيکه از وام استفاده می کنند, 5/1 برابر و حداکثر 8 سال, و کسانيکه از ارز استفاده می نمايند برابر مدتی که در خارج از کشور تحصيل کرده اند و حداکثر 6 سال, در محلی که وزارت مربوطه تعيين می کند خدمت کنند.
آخه تعهد الان معنی نداره.. الان تفاوت ارز دانشجویی و بیرون 500 تومانه ..باید به خاطر این بیایم تعهد بدیم که حداکثر 6 سال کار کنیم. این کلا درسته
دانشجو
۱۲:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
هر دم از این باغ بری می رسد.دانشجوی بیچاره غیر بورسیه از جیب خودش هزینه کنه و بعدش به خاطر دریافت چندرغاز مابه التفاوت که خودش هفت خوانه تعهد برگشت بده.همه جای دنیا به دانشجو سرویس های ویژه می دن.اینا زورشون رسیده به دانشجو.ارز ندارن اینطوری می خوان دانشجوی بیچاره رو منصرف کنن از درخواست.شما واسه اونا کار و زندگی در شان مدرکشون تامین کنید همشون با کله بر میگردن و خدمت می کنن.این آقا باید مثلا" حامی و پشتیبان دانشجو باشه.بزارید بچه های مردم حد اقل از جیب پدر و مادراشون درسشون رو بخونن.