سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"جی پی مورگان" آمريکايي ۱۳ میلیارد دلار جریمه می پردازد

جی پی مورگان بانک بزرگ آمریکایی، برای حل و فصل دعوی دولت فدرال دایر بر عملکرد غیرقانونی در زمینه فروش اوراق بهادار با پرداخت جریمه بی سابقه ۱۳ میلیارد دلاری موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ سازمان رسیدگی به وام های مسکن در آمریکا FHFA، بانک جی پی مورگان را به علت فروش غیرقانونی اوراق قرضه وثیقه دار برای وام های رهنی به نهادهای مالی، سرمایه گذاران و خانواده ها قبل از آغاز بحران مالی، تحت پیگرد قرار داده است.

در ماه مه سال 2013، بانک جی مورگان اخطاریه ای از سوی بخش تحقیقات مالی دریافت کرد مبنی بر اینکه قوانین ناظر بر عرضه و فروش اوراق قرضه وام های رهنی را در فاصله سالهای 2005 تا 2007 نقض کرده است.

اقدام برخی بانک ها به فروش بی رویه اوراق قرضه وثیقه دار برای وام های رهنی به خانواده ها بدون آنکه توان آنها در بازپرداخت این بدهی ها را بررسی کرده باشند، عامل اصلی وقوع بحران در آمریکا و به تبع آن در جهان در سالهای 2007 و 2009 شد.

سازمان رسیدگی به وام های مسکن در آمریکا بانک جی پی مورگان را متهم کرده که با فروش غیرقانونی اوراق قرضه وام های رهنی به برخی بانکها از جمله بانک فنی می Fannie Maeو فردی مک Freddie Mac آنها را فریب داده است.

سازمان رسیدگی به وام های مسکن در آمریکا پیش تر خواستار شش میلیارد دلار جریمه از "جی پی مورگان" شده بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.