سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/آیت الله مکارم شیرازی:

نفوذ افکار و نقشه های وهابیت در مناطق کشور نگران کننده است

یکی از مراجع عالی قدر تصریح کرد:نفوذ افکار و نقشه های شوم وهابیت و جریان های تکفیری در برخی از مناطق کشور نگران کننده است و باید در این باره چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان با وی با ابراز نگرانی از نفوذ افکار و نقشه های وهابیت در برخی از مناطق کشور گفت:باید نسبت به نقشه های شوم وهابیت آگاه باشیم زیرا جریان های تکفیری یکی از خطرهای جدی در جهان اسلام است.

این مرجع عالی قدر تصریح کرد:یکی از راههای مبارزه با جریان های تکفیری، توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) و معرفی آثار بزرگان شیعه به جهان می باشد و برگزاری این کنگره می تواند ابعاد خوبی از شخصیت امام سجاد(ع) و رسالت اهل بیت(ع) در بیداری مسلمانان را نشان دهد.

وی خواستار حضور شخصیت های برجسته و با نفوذ در جهان اسلام در این کنگره شد و عنوان کرد:ما در مقدمات برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری از حضور اندیشمندان شیعه و سنی بهره گرفته ایم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود در جهت مقابله با تکفیری ها استفاده نماییم.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد:هیچ کس حق توهین به مقدسات مذاهب اسلامی و اهل تسنن را ندارد همان گونه که رهبر انقلاب نیز در این زمینه هشدار داده اند و توهین به مقدسات یکدیگر را جایز نمی دانند.

وی با محکوم کردن فعالیت های تکفیری در کشتار مظلومانه مردم اظهار داشت:جریان های تکفییر جهان اسلام را نا امن کرده اند و بی گناهان را به خاک و خون کشیده اند و با دروغ و تهمت و افکار غیر منطقی به فعالیت می پردازند و باید در برابر چنین جریانی مقابله کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی از تحرکات وهابیت در ایران نیز بیان داشت:ایران، کانون اصلی تشیع در جهان است و وهابیت در این زمینه احساس خطر می کند از این رو در برنامه های خود در صدد تغییر بافت جمعیتی و حتی خرید املاک از شیعیان هستند تا جمعیت اهل تسنن افزایش یابد.

وی افزود:ارتباط نزدیکی میان وهابیت و رژیم صهیونیستی در برنامه هایشان وجود دارد و قطعا منافع اسرائیل در این برنامه های وهابیت، تامین خواهد شد از این رو باید با اتحاد میان شیعه و سنی و چاره اندیشی در برابر وهابیت، نقشه های شوم آنان را نابود کنیم.

این عالم بزرگوار خاطرنشان کرد:رسانه های غربی و وهابی پس از برگزاری مقدمات کنگره جریان های تکفیری این گونه تبلیغ کردند که مراجه و علما در قم می خواهند به اهل تسنن فشار بیاورند در حالی که ما می خواهیم وهابیت و رفتار های تکفیری آنان را به مردم معرفی نمائیم و خطر این جریان را به جهان اسلام گوشزد نماییم./س





برچسب ها: قم ، آیت الله ، مکارم ، وهابیت ، نفوذ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.