سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسروی:

گل اول پرسپولیس مشکوک بود/هم کار داور چهارم محکوم است، هم کار علی دایی

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: گل اول پرسپولیس در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید و در حالیکه مهرداد کفشگری می توانست اخراج نشود، داماش باید از دقیقه 30 بازی 10 نفره بازی را دنبال می کرد.

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: داوری بازی پرسپولیس - داماش 2 نیمه کاملاً متفاوت داشت. در نیمه اول شاهد ضعف و اشتباهات داوری بودیم، اما در نیمه دوم یک قضاوت خوب انجام شد.

وی ادامه داد: این بازی چند صحنه کلیدی داشت، در وهله باید گفت اخطار به محمد مختاری در دقیقه 28 بازی به خاطر قطع حمله مؤثر صادقیان کاملاً درست بود ولی حاجی بابایی بايد در دقیقه 30 بازی وي را که توپ را به عمد با دست لمس کرد و حرکت او مصداق صاعد در واليبال بود حتي پرچم کمک داور خود را هم نادیده گرفت، در حالیکه مختاری در این صحنه باید کارت زرد دوم را دریافت کرده و اخراج می شد، هر چند اخراج او در نیمه دوم هم کاملاً درست بود. اگر داور این اشتباه را مرتکب نشده و به کمک داور بی توجهی نمی کرد، حاشیه های کنار زمین هم پیش نمی آمد. نکته بعدی اینکه اخطار صادر شده برای کفشگری در دقیقه 32 بازی بسیار سختگیرانه بود و لزومی برای آن وجود نداشت، در این صورت کفشگری با اخطاری که به درستی در دقیقه 75 دریافت کرد، اخراج نمی شد و از این جهت اشتباهات داور تأثیرگذار بود.

خسروی تصریح کرد: دائماً مورد بعدی به گل اول پرسپولیس بر می گردد که مشکوک به آفساید بود. به نظر می رسید سید جلال حسینی در زمان ارسال توپ در منطقه آفساید بود و اگر در آن صحنه با توپ هم تماسی نداشته باشد چون دخالت داشت افساید است.

کارشناس مسائل داوری فوتبال درباره مسائل پیش آمده بین علی دایی و داور چهارم مسابقه گفت: این درست است که اگر داور در دقیقه 30 بازی مرتکب اشتباه نمی شد، یک سلسله اتفاقات روی نمی داد، اما این امر مسائل بعدی را توجیه نمی کند. رفتار کمک داور چهارم و علی دایی هر دو اشتباه بود و محکوم است. داور چهارم نباید با لحن تند و تهدید صحبت می کرد و سرمربی هم نمی تواند با لحن تحکم و دستوری با تیم داوری حرف بزند و هر دوي این موارد اشکال دارد و قابل پذیرش نیست. اشتباه دیگر این است که نمایندگان فدراسیون که کنار زمین حضور دارند نمی توانند در جریان اصلی بازی دخالت کنند که این اشتباه هم در همین صحنه اتفاق افتاد. در حالیکه مسئول برگزاری مسابقه فقط داور است و مربیان و سرپرستان مسائل را فقط باید با داور در میان بگذارند.

خسروی ادامه داد: من یک تذکر دوستانه هم برای آقای خلعتبری دارم. با توجه به اینکه وی ملی پوش است و ممکن است بعدها در میادین بین المللی توسط داوری محروم شود، باید بداند که بازیکن نباید در کار داور دخالت داشته باشد و خودش با بازیکنی که خطا کرده است برخورد کند و این اواخر زیاد شاهد چنین صحنه هایی از خلعتبری بوده ایم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه این اواخر شاهد افزایش اعتراض بیش از حد عوامل تیمها به داور در جریان مسابقه هستیم. حتی دیدیم که آقای جلالی هم در بازی تراکتورسازی خیلی اعتراض کرد. من به عنوان سخنگوی کانون داوران هم صحبت می کنم. در اینجا یا داوران در اجرای وظیفه خود سستی می کنند یا قانون عوض شده و مربی و بازیکن حق اعتراض به این شکل را دارد و ما خبر نداریم؟ من فکر می کنم داوران با حفظ احترام عوامل تیمها باید جدی تر قانون را اعمال کنند. خود من در دهه 80 در یک فصل یازده مربی را اخراج کردم. از من انتقاد شد ولی آنچه انجام دادم مطابق قانون بود. شما می بینید که حتي کی روش هم به خاطر همان حرکتی که برای مربی کره انجام داد، 2 بازی محروم شد و در مجامع بین المللی با این مسائل بطور جدی برخورد می شود.
 
پايان متن/زر
برچسب ها: دایی ، پرسپولیس ، گل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مسعود گوديني
۱۸:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
آقاي خسروي عزيز شما كه ميفرمائيد اگر آن خطا توسط داور گرفته ميشد مسائل بعدي هم پيش نمي آمد پس بايد به آقاي دايي حق بدهيد كه وقتي داور و كمك داور و داور چهارم خطاي محرز بازيكن داماش را اعلام نميكند اعتراض كند پس دليل اعتراض آقاي دايي اشتباه فاحش داوري بوده نبايد گفت كار درستي نكرده