سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

تنوع غذایی موجب تامین نیازهای بدن می شود

یک متخصص تغذیه و رژیم های درمانی معتقد است، غذاهای ایرانی نسبت به بسیاری از غذاهای غربی و فست فودی، تنوع و سلامت بیشتری دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
یحیی پاسدار گفت: هر چه غذای مصرفی انسان سالم تر باشد در پی آن بدن انسان نیز سالم تر بوده که این مسئله در نهایت منجر به ایجاد یک جامعه سالم می شود.

پاسدار معتقد است سالم بودن جامعه موجب کاهش آمار بیماریها در جامعه می شود که این مسئله نیز موجب کاهش هزینه های درمان در جامعه و در پی آن صرفه جویی در هزینه های دولت و مردم می شود.

وی با اشاره به طبقه بندی غذاها در گروه های مختلف که به هرم غذایی معروف شده است، اظهار داشت: بدن به تمام انواع مواد غذایی در حد متناسبی نیازمند است.

پاسدار با ابراز تاسف از این مسئله که مصرف لبنیات در ایران کم بوده، خاطر نشان کرد: این در حالی است که از طرف دیگر مصرف گوشت و نیز مصرف چرب و روغن در کشور ما بالا است که این مسئله می تواند تهدیدی برای سلامتی انسانها باشد.

به گفته پاسدار بدن به تمام مواد غذایی در مقادیر مناسب نیاز داشته، اما این مسئله کمتر در جامعه مورد توجه قرار می گیرد وبه طوری که در ایران مصرف برنج و نان بسیار بالا بوده که باید مصرف این دو ماده غذایی در جامعه متناسب گشته و کاهش یابد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کیفیت غذا باید به کمیت غذا نیز توجه شود، تصریح کرد: متاسفانه جامعه ایران به دلیل نادیده گرفتن این مسئله و مصرف زیاد برنج و نان رو به افزاش وزن و چاقی دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم های درمانی تنوع غذایی را موجب تامین هر چه بهتر نیازهای بدن و در پی آن سلامتی انسان و جامعه دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه در جامعه امروزه تنها چند نوع غذا را می توان در سفره های مردم یافت، این در حالیست که غذاهای ایرانی از تنوع خوبی برخوردار هستند.

پاسدار  گفت: استفاده از غذاهای ایرانی همچون آبگوشت، آش و سوپ می تواند علاوه بر تامین بهتر مواد غذایی مورد نیاز بدن، سلامتی بدن را نیز تامین کند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، غذا ، تامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.