سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم صنايع تبديلي در فرآوري محصولات کشاورزي

صنايع تبديلي در اقتصاد کشاورزي معاصر عامل مهمي در فرآوري محصولات کشاورزي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران غلامرضا رضاييان مدير اجرايي نخستين نمايشگاه صنايع تبديلي کشاورزي در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه گفت: در اقتصاد کشاورزي معاصر،صنايع تبديلي عامل مهمي در فرآوري محصولات کشاورزي است چراکه از يک سو ارزش افزوده محصولات اوليه را ارتقا مي دهد و از سوي ديگر محصولاتي به بازار ارائه مي کند که با استفاده از تکنولوژي مدرن بدست آمده اند.

وي افزود: براساس اطلاعات بدست آمده بيش از يک پنجم فرآورده هاي غذايي در کشورهاي در حال توسعه به صورت ضايعات براثر فساد ناشي از عوامل گوناگون فيزيکي، شيميايي و بيولوژي در مراحل کاشت، داشت و برداشت و پس از برداشت تا زمان توزيع و مصرف از بين مي رود و اين در حالي است که شمار قابل توجهي از مردم اين کشورها براي تامين مواد غذايي مورد نياز خود در تنگنا هستند.

رضاييان اضافه کرد: ايجاد صنايع تبديلي فرآوري و بسته بندي براي صدور محصولات کشاورزي راهکاري اساسي براي ايجاد رقابت سالم در توليد  و جلوگيري از کاهش قيمت ها است.

لازم به ذکر است نخستين نمايشگاه بزرگ صنايع تبديلي کشاورزي ايران از امروز تا 30 مهرماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در محل برج ميلاد تهران آماده بازديد علاقمندان است.
انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.