سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همكاري كتابخانه هاي ملي ايران و مجلس آلمان

در ديدار دكتر اسحق صلاحي رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران و خانم "فرشميت" رئيس كتابخانه مجلس فدرال آلمان بر گسترش همكاري هاي في مابين تاكيد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، در اين ديدار دكتر صلاحي و خانم فرشميت رئيس كتابخانه مجلس فدرال آلمان به رايزني در خصوص تبادل تجربيات و ارائه راهكار براي همكاري هاي بيشتر طرفين در خصوص رقمي سازي منابع و خدمات به مراجعان پرداختند.

هم چنين رئيس كتابخانه ملي از تالار كتابخانه، مركز پژوهش و آرشيو مجلس فدرال آلمان بازديد كرد. كتابخانه مجلس فدرال آلمان دارای يك ميليون و چهارصد هزار جلد كتاب و 8 هزار عنوان مجلات تخصصي است كه تعداد 1940 عنوان از منابع آن به موضوع ايران مرتبط مي شود. تعداد 1169 سند، 750 عنوان كتاب و 491 عنوان مقاله از جمله اين منابع هستند.

گفتني است اين کتابخانه كه در جنگ دوم جهانی از بین رفته بود، از سال 2004 دیجیتال سازی منابع را آغاز كرده و تنها نمايندگان مجالس فدرال و ايالتي، كاركنان، پژوهشگران و اساتيد دانشگاه مي توانند از منابع آن استفاده كنند. هم چنين وب سايت اين كتابخانه امكان جستجوي منابع را براي كاربران فراهم مي كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کتابخانه ، ملی ، ایران ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.