سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه15:

مردم باید تغییرات را به صورت روزانه در تهران ببینند/خون جدیدی در شریان های مدیریت شهری به جریان می افتد

صبح امروز طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از اعضای شورایاری ها، مدیران و کارمندان منطقه15 ، روحانیون و خانواده معظم شهدا و ایثارگران مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15 برگزار شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمدباقر قالیباف ، شهردار تهران طی سخنانی در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15 ضمن خیرمقدم به اعضای شورایاری ها ، مدیران و کارمندان شهرداری منطقه15 ، روحانیون و خانواده معظم شهدا و ایثار گران حاضر در جلسه گفت: در ایام عزیز ماه ذی الحجه و بین دو عید بزرگ هستیم؛ امیدوارم در این ایام که یادآور لحظات و زمان های بسیارمهم و سرنوشت ساز در تاریخ بشریت است بتوانیم به خوبی از ایام پیش رو استفاده کنیم چرا که به برکت عید غدیر و ولایت، این نعمت الهی است که می توانیم در سایه نظام اسلامی زندگی کنیم. این موارد همگی از برکات الهی است و یادآوری آنها می تواند ما را دراین مسیر مستحکم تر به پیش ببرد .
دکترقالیباف با تقدیر و تشکر از مهندس صفوی شهردار پیشین منطقه15، گفت: مهندس صفوی در این مدت با شرایط جسمی سختی که داشتند، تلاش کردند تا کارها را صادقانه ، مخلصانه، آرام، منطقی، با طمانینه و به صورت پرکار به پیش ببرند؛ از این رو از ایشان تقدیر و تشکر می کنم و حتما از وجود ایشان در مجموعه شهرداری استفاده خواهیم کرد. همچنین برای دکتر انجمنی در این مسوولیت آرزوی توفیق می کنم و امیدوارم که ایشان با روحیه جوانی ، درایت و پختگی تلاش کنند تا برنامه ای که در پیش داریم را با کمک تمامی شهروندان ، شورایاری ها ، مدیران محلات و ... اجرایی کنیم .
شهردار تهران تصریح کرد : ما از اسلام اینگونه یاد گرفته ایم که دو روز یک مسلمان نباید شبیه به یکدیگر باشد؛ هم اکنون که خداوند بر ما منت گذاشته و توفیق خدمت گزاری در سومین دوره مدیریت شهری را به ما داده است مردم باید تغییر را به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه احساس کنند و روح نو و خون جدیدی در مجموعه مدیریت شهری به جریان بیفتد؛ امیدوارم دکتر انجمنی بتوانند در این مسیر حرکت کند .
دکتر قالیباف ادامه داد: در این دوره دو موضوع کلیدی مورد توجه قرار دارد که یکی از آنها توجه به درون سازمان است. باید نسبت به دوره های قبلی توجه بیشتری به درون سازمان داشته باشیم تا آرامش ، طمانینه و قدرت حل و فصل درکارها وجود داشته باشد. به این ترتیب وقتی مردم وارد شهرداری می شوند باید از مجموعه شهرداری احساس آرامش کنند؛ برای اینکه آرامش را به جامعه و شهروندان منتقل کنیم نیز لازم است ابتدا این آرامش در درون سازمان به وجود آید. البته این به معنای آن نیست که هم اکنون آرامش در درون مجموعه وجود ندارد. این آرامش هست اما باید با دقت بیشتری درحوزه عدالت محوری، شایسته سالاری، شایسته گزینی و مبارزه با فساد پیش رویم.
وی افزود: یکی از موضوعات اصلی دیگر به بیرون از سازمان مربوط می شود که براساس آن باید به شهروندان توجه کنیم؛ همواره براین نکته تاکید کرده ام که مهمترین وجه ممیزه نظام اسلامی با دیگرحکومت ها در این است که خروجی نهایی تمامی کارها باید انسان محور باشد تا انسانهایی که درشهر زندگی می کنند در مسیر رشد و تعالی قرارگیرند. براین توسعه مراکز شهری خیابان ها، پارک ها، مسجدها، مدرسه ها و... باید منجر به این نگاه شود؛ اگر اینگونه نشود درست کارنکرده ایم و اگر هم کاری کرده ایم، هیچ تفاوتی با دیگر شهرهای دنیا که مکاتب انسان ساز دارند، نداریم .
وی ادامه داد: باید شهر را براساس سنت های الهی به پیش ببریم. از این رو توجه به موضوعات کالبدی، روحی، روانی، تربیتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی باید از دغدغه های جدی ما باشد. حتما در این دوره باید درمقیاس یک یکم به این مسائل توجه کرده و به کیفی سازی کار و محتواها در بخش های مختلف توجه داشته باشیم. حتما دراین دوره به این موضوعات به عنوان مسائل اساسی و کلیدی نگاه خواهم کرد وانتظارمی رود که همه مدیران همین نگاه را داشته باشند.
شهردار تهران اظهار داشت: البته نباید از موضوعات کالبدی صرف نظرکنیم؛ بحث مربوط به بافت فرسوده از موضوعاتی است که حتما آسیب های فرهنگی و اجتماعی را نیز به دنبال دارد . از این رو ابتدا باید کالبد را اصلاح کنیم تا بتوانیم کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم . البته درطول هشت سال گذشته همکاران من در شهرداری تهران کارهای طاقت فرسایی را در این زمینه انجام داده اند .
شهردار تهران یادآورشد: به خاطردارم در روزهای اولی که در شهرداری تهران توفیق خدمت داشتم می گفتم درجنوب شهر زیرساخت ها باید به گونه ای توسعه پیداکند که تولید ثروت اتفاق بیفتد و سرمایه گذاران به این مناطق بیایند. درآن زمان امیدواری چندانی وجود نداشت اما امروز ساخت اتوبان امام علی (ع) اتفاق بزرگی بود که بعداز نزدیک به 40 سال رخ داد و آرامشی در حوزه ترافیکی به شرق تهران داد. همچنین این اتوبان توانست وقت مردم را بازیابی کند. همچنین اتوبان آزادگان از دیگر اتفاقات مهم بود. چرا که تا پیش از این هر فردی از این مسیرعبور می کرد باید چندساعت درمسیر می ماند این زیرساخت ها تولید ثروت می کنند و این ثروت بر خود منطقه اثرخواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، بزرگترین تئاتر کشور در منطقه 15 ساخته شده است واین باعث می شود تا حرکت های بزرگ فرهنگی در منطقه 15 اتفاق بیفتد.
شهردارتهران با اشاره به توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی در منطقه 15 عنوان کرد: هم اکنون دومسیرمترو ازمنطقه 15 عبور می کند .خط 6 مترو از مجموعه دولت آباد و میدان بسیج به سمت شمال غرب تهران می رود که بخش قابل توجهی از این مسیر احداث شده است و امیدواریم درسال آینده بتوانیم این بخش را بهره برداری کنیم. همچنین خط 7 مترو که از غرب تهران و از منطقه نواب به محله افسریه و استادیوم ورزشی تختی می رسد، هم اکنون درحال احداث است که عملیات اجرایی آن از خیابان مولوی عبور کرده است. علاوه براین درحوزه حمل ونقل عمومی و توجه به زیرساخت ها و همچنین در طرح های تفصیلی؛ جنوب تهران را دراولویت قرار داده ایم. به گونه ای که هر دو خط مترو از جنوب شهر آغاز شده است. علاوه براین خط 3 مترو از جنوب شهر و محدوده جاده ساوه آغازشده و پس از عبور از مناطق 16 و 17 به ازگل می رسد که در چند روز آینده 15-16 کیلومتر از بخش جنوبی این مسیر از محدوده نعمت آباد و اسماعیل آباد تا ایستگاه مصلی و تقاطع اتوبان رسالت و شهید صیاد شیرازی افتتاح می شود و امیدواریم در ادامه به ازگل ونیاوران برسیم.
دکتر قالیباف یادآور شد: درکنار این مسائل حتما باید تلاش کنیم تا مسئله مربوط به احیای بافت فرسوده با سرعت و شتاب بیشتری انجام شود؛ در جنوب شهر مردم مستضعف و قشرکارگر هستند و عمدتا برای کار به شمال شهر می روند .اگر خدمات مناسب حمل و نقلی به این افراد ندهیم بخش قابل توجهی از پول کارگری آنها باید صرف هزینه حمل و نقل شود و یا آنکه این افراد در ساختمان های در حال ساخت و محل کارخود زن و بچه خود را تنها بگذارند که این مساله نیز آسیب بزرگی است .
وی خاطر نشان ساخت: در این دوره توجه به حمل و نقل عمومی ماموریت اصلی شهرداران است. چرا که هم اکنون ستون فقرات حمل و نقل در شهر به پا شده است و شهرداران همانطور که به نظافت توجه دارند، باید دقت کنند که به مسئله مردمی که در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی ایستاده اند توجه کنند. در حوزه حمل و نقل باید تلاش کنیم هر شهروندی که از خانه خود بیرون می آید بعد از 300 تا 350 متر حرکت از هر طرف، به یک ایستگاه حمل و نقل برسد تا بتواند در زمان مشخص و با قیمت مشخص به مقصد برسد. از این رو مسئله مربوط به حمل و نقل باید همچون بافت فرسوده و نظافت مورد توجه قرار گیرد. البته همه این مسایل باید منجر به یک خروجی مشخص در حوزه تربیتی، سلامت روحی و روانی برای کار فرهنگی در مقیاس یک یکم شود.
شهردار تهران تاکید کرد: تا پیش از این وقتی شهرداران خارجی و مسافران به تهران می آمدند، احساس می کردند که شهر تغییر پیدا کرده است اما امیدواریم در پایان این دوره هر کس به تهران سفر می کند، بگوید مردم تهران با اخلاق تر، مهربان تر، متدین تر شده اند. حال یکدیگر را بیشتر می پرسند، تنش در جامعه کاهش پیدا کرده است و مردم آرامش روحی و روانی دارند. به عبارتی باید تغییرات را در حال و هوای مردم احساس کنند. اینجا است که به  طرف تمامی نخبگان، اساتید، علما، اعضای شورایاری ها، بزرگان محلی، پدران، مادران، جوانان و دلسوختگان دست نیاز دراز می کنیم تا جامعه ای درست کنیم که زیبنده نظام اسلامی باشد.
دکتر قالیباف در ادامه ابراز داشت: اگر معتادی در شهر وجود دارد، بنده و تمامی مدیران، اهالی محل، روحانیون، خود آن فرد و خانواده او مقصر هستند و همه در این موضوع سهم داریم. وقتی برای این فرد کاری وجود نداشته باشد این مسئله به وجود می آید بنابر این همه ما سهم داریم. البته ممکن است برخی بگویند در شهرداری تهران وظیفه  ای در این خصوص بر عهده ما نیست که به این مسئله رسیدگی کنیم اما می بینیم همین فضاهایی که برای ایجاد کار و کارآفرینی در حوزه زنان سرپرست خانوار خدمات آموزشی، خدمات انفورماتیک و ... ایجاد شده است، فضاهای مناسبی است و همه ما باید وظیفه خود را در این حوزه انجام دهیم.
وی ادامه داد: امیدوارم در کنار تغییر کالبد شهر، شاهد باشیم که مردم آرام تر و مشتاق تر شده اند، کمتر عصبانی می شوند و حق همسایه را به جا می آورند. مطمئن هستم این موضوع امکان پذیر است. چرا که پیش از این و زمانی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشتم، طرحی برای اصلاح ترافیکی تهران داشتیم و در آن زمان این طرح در هیات دولت مطرح شد اما گفتند نمی شود. یکی از موارد این طرح بستن کمربند ایمنی بود. در آن زمان می گفتند اگر بستن کمربند ایمنی یک فرهنگ شود می توان بقیه کارها را دنبال کرد. من گفتم اگر مسئله مربوط به کمربند حل شود، آیا شما هم قول می دهید که سایر مباحث طبق برنامه پیش رود که گفتند بله! در آن زمان خواهش کردم که این بحث رسانه ای نشود تا ما کار خود را دنبال کنیم. آن ها گفتند باید فرهنگ بستن کمربند ایمنی طی 6 ماه جا بیفتد اما من گفتم ظرف 2 ماه این مسئله دغدغه مردم می شود تا همه کمربند ببندند. آن زمان با یک کار فرهنگی، طی 70 روز بیش از 65 درصد از مردم کمربند ایمنی خود را می بستند.

شهردار تهران تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که همه مردم آمادگی و چنین ظرفیتی در همه موضوعات دارند اما مهم آن است که این اراده در مدیران وجود داشته باشد و برنامه مشخصی داشته باشیم. بنابراین باید هم به حوزه کالبدی و هم به حوزه معنوی، فرهنگی و اجتماعی توجه داشته باشیم و مسایل را بر این مبنا به پیش ببریم.

 


برچسب ها: قالیباف ، مراسم ، تکریم ، معارفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
خیلی. مگه در خونه خودتون .