سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارع‌زاده خبر داد

پايان مهلت وزارت کشور براي اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه مجلس و تعداد نمايندگان آنها

سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس از پایان مهلت یک ماهه وزارت کشور برای اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه مجلس شوراي اسلامي و تعداد نمايندگان آنها خبر داد.

"دخيل عباس زارع‌زاده مهريزي" نماينده مردم مهريز و بافق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره آخرين وضعيت اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه مجلس شوراي اسلامي و تعداد نمايندگان آنها اظهار داشت: قرار بر اين بود دولت براي اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه مجلس شوراي اسلامي و تعداد نمايندگان آنها لايحه‌اي به مجلس ارائه کند که در حال حاضر فرصت يک‌ماهه آنها براي ارائه اين لايحه به اتمام رسيده است و ما منتظر اين لايحه پيشنهادي هستيم.

اعضاي کمیسیون شوراها به سیستان و بلوچستان سفر مي‌کنند


وی در ادامه اين گفتگو از سفر تعدادی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به  استان سیستان و بلوچستان از جمله شهر چابهار خبر داد و گفت:  قرار است در این سفر وضعیت و مشکلات شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستای این استان مورد بررسی و پیگیری قرار ‌گیرد.

زارع‌زاده تصريح کرد: در خصوص زمان انجام اين سفر در جلسه عصر امروز(يکشنبه) اين کميسيون تصميم‌گيري خواهد شد.

گفتنی است براساس اصل ۴۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال یک‌بار باید حدود ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود، این اتفاق آخرین بار در سال ۷۸ رخ داده بود و بر اساس مصوبه مجلس در آن سال تعداد نمایندگان از ۲۷۰ نفر به ۲۹۰ افزایش یافت.

انتهای پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.