سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گري سيک در موسسه کارنگي مطرح کرد:

اکنون زمان جبران اشتباهات سياستگذاري‌هاي گذشته غرب در خصوص ايران است

"گري سيک" محقق ارشد دانشگاه کلمبيا در اظهاراتي در موسسه کارنگي با اشاره به اشتباهات بزرگي که در تاريخ روابط آمريکا و ايران وجود داشته است، تاکيد کرد امروز فرصتي ديگر براي جبران اين اشتباهات ايجاد شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "گري سيک" در پاسخ به سوالي درباره اشتباهاتي که در سياستگذاري هاي آمريکا و غرب در گذشته در خصوص ايران صورت گرفته است و اينکه از اين اشتباهات چطور بايد در مسير پيش رو درس گرفت، به اقدام يکي از دوستانش اشاره کرد که با بررسي تاريخ روابط آمريکا و ايران، فهرستي طولاني از فرصت هاي از دست رفته  در بهبود روابط دو کشور را تهيه کرده بود.

گري سيک مدعي شد: هر دو طرف اشتباهاتي داشته اند. ما اکنون در اين نقطه قرار داريم و کارهايي که در اين نقطه بايد از آن اجتناب کرد، متعدد است.

گري سيک افزود:ما از صدام  حمايت کرديم که از سلاح شيميايي در سطحي باورنکردني استفاده کرد. يکي از نکاتي که درباره سخنراني اوباما جالب است، اين است که او به هولوکاست اشاره کرد اما همزمان به استفاده از سلاح شيميايي عليه ايران نيز اشاره کرد که در جنگ عراق و ايران استفاده شد. ايران صدها هزار کشته داد و بسياري از مجروحان آن جنگ امروز در بيمارستان و نمي توانند نفس بکشند. ايران بيش از هر کشور در دنيا مي داند سلاح شيميايي چه معنايي دارد. هر کس بخواهد تاثير تسليحات شيميايي را مطالعه کند بايد به ايران برود زيرا قربانيان اين حملات هنوز در ايران هستند.

گري سيک گفت: بحران گروگان گيري اولين بحران در سياست خارجي بود.

وي گفت: مسير دشواري پيش رو قرار دارد بنابراين خلاص شدن از شر اين خاطرات خصمانه کاري دشوار است. اکنون بايد در انتظار نشست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.