سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه هاي مديرعامل بورس؛

توجه به ريسک سرمايه گذاري

مديرعامل شرکت بورس اوراق بهادار به سهامداران و سرمايه‌گذاران تازه‌ وارد به بازار سرمايه توصيه کرد در زمان ورود به بازار سهام، ريسک سرمايه‌گذاري در اين بازار را مدنظر داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا)، حسن قاليباف‌اصل با تاکيد بر اينکه شاخص کل معيار خوبي براي تصميم‌گيري سهامداران نيست ، گفت : سرمايه‌گذاران نبايد سرمايه ضروري خود را وارد بورس کنند ، بلکه بايد با دارايي‌هاي مازاد ، سرمايه‌گذاري در اين بازار کنند.

وي با تاکيد بر اينکه سرمايه‌گذاران با مطالعه و اطلاعات رسمي اقدام به خريد و فروش کنند، اظهار داشت: معمولا در شرايط رونق بورس، بازار شايعه هم داغ و حرف‌هايي بيان مي‌شود که ممکن است مبناي منطقي نداشته باشد، بنابراين بايد به اين مسائل دقت شود و اطلاعات واقعي شرکت‌ها مورد تحليل قرار گيرد.

وي گفت : صندوق‌هاي سرمايه گذاري بهترين گزينه براي سهامداران تازه وارد است.

قاليباف‌اصل با اشاره به اينکه شاخص کليت بازار را نشان مي‌دهد ، ادامه داد: اگر سرمايه‌گذاران بخواهند فقط براساس نوسان شاخص تصميم‌گيري کنند، معيار خوب و جامعي را براي تصميم‌گيري انتخاب نکرده‌اند.

به گفته وي، شاخص ، تغيير سطح عمومي قيمت‌ها را نشان مي‌دهد، اما در همين بازار رو به رشد مي‌توان سهامي را پيدا کرد که بازدهي منفي يا کمتر از شاخص بازدهي دارد.

مديرعامل شرکت بورس افزود: شاخص را نمي‌توان به‌عنوان تنها معيار براي تصميم‌گيري در بورس مدنظر قرار داد و سرمايه‌گذاران بايد ساير نماگرهاي بازار و اطلاعات شرکت‌ها را در تحليل‌هاي خود قرار دهند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.