سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

پهلوان کچل قهرمانی خود ساخته

نویسنده تئاتر پهلوان کچل گفت : پهلوان کچل قهرمانی خود ساخته است که بر اساس خواسته ها و آرزوهایش شخصیت خود را شکل می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان مجتبی خمسه: این داستان خلاقیت شخصیت پردازی در کودکان را تقویت می کندو ازآنها می خواهد برای شخصیت اصلی        نمایش ایده دهند و خود را نوعی جایگزین این شخصیت می کنند.
 وی استفاده از شخصیت حسن کچل ، ننه حسن ، راوی و قول دوسر در این نمایش و بازی با سایه ها را برگرفته از تئاتر های سنتی ایراندانست و گفت: زندهنگه داشتن این هنر سنتی در کنار هنر تئاتر امروزی یک نیاز برای مردم ما بافرهنگ کهن و باستانی است.
 مجتبی خمسه گفت : این نمایش داستان حسنی کچلی است که خیلی دوست دارد مو داشته باشد و فکر می کند اگر موداشت همه او را دوست داشتند و در جریان نمایش به دنبال کشتن قول دو سر و کندن پوست آن به جای مو برای خود است و در این راه با کمک به پرنده و الاغ داسان که پادشاه و دختر آن هستند که طلسمشده اند با قول دو سر وربه ور می شود و می فهمد این قول هم مانند وی طرد شده از مردم محیط اطرافش است و روش دوست یابی خود با پرنده و الاغ را برایش تعریف و خود نخستین دوست قول می شود.
وی افزود :در جریان داستان پهلوان این ماجرا دیگر کچلی خود را عیبی بزرگ نمی داند و میفهمد با رفتار درست و خوب می تواند به راحتی با دیگرا ارتباط برقرار کند و با حذف طلسم قول دوسر از پرنده والاغ ؛ حسنی با دختر پادشاه ازدواج میکند می فهمد خوبی ها انسانها را به هم نزدیک می کند ومسخره کردن و عیب گذاشتن روی انسانها موجب دوری آنهااز همدیگر می شود./س
برچسب ها: پهلوان ، کچل ، قهرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.