سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

15 هزار دانشمند بومی در صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 15 هزار دانشمند و کارشناس بومی در صنعت هسته‌ای کشورمان فعالیت می‌کنند.

جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای در راستای سیاست‌های نظام و احقاق حقوق ملت در تعامل با دنیا صورت گرفت و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌‌ای بدون تخطی از حقوق مردم در بحث غنی‌سازی، تولید انرژی، ساخت نیروگاه و استفاده از این دانش در حوزه درمان، کشاورزی و صنعت در چارچوب مقررات ام.پی.تی همواره مورد اهتمام کشور و مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات 1+5 در کنار دفاع از حقوق ملت تعامل بیشتر با دنیا نیز مدنظر است، گفت: ما باید از حقوق هسته‌ای تعریف شده در قالب مقررات ام.پی.تی برخوردار شویم و علاوه بر این، دنیا مطمئن شود که صنعت هسته‌ای ما به سمت استفاده تسلیحاتی و نظامی نبوده و نیست.

جعفری‌بنه خلخال افزود: غرب حق اظهارنظر در برابر سیاست‌های هسته‌ای کشورمان که کاملاً صلح‌آمیز است و استفاده اقتصادی از علم هسته‌ای را دنبال می‌کند، ندارد.

این نماینده مجلس بیان کرد:‌ همان‌گونه که تاکنون در حدود و ثغوری که معاهدات بین‌المللی برای این دانش مشخص کرده، فعالیت کرده‌ایم و در مسیر صلح‌آمیز و در چارچوب ام.پی.تی حرکت کردیم و رویکرد اقتصادی و استفاده صلح‌آمیز این دانش همواره مدنظر است.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری را در این باب یادآور شد و ادامه داد:‌ حکم حرام بودن تولید و استفاده از بمب و سلاح هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری مدنظر و ملاک کار تمامی متولیان این حوزه است و این فتوا را با گوش و جان پذیرفته و بر آن صحه گذاشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت:‌ در صنعت هسته‌ای کشورمان در حال حاضر بیش از 15 هزار دانشمند و کارشناس زبده و متخصص مشغول فعالیت هستند و این صنعت حجم قابل توجهی از فرصت‌های اشتغال را به دست آورده است.

جعفری‌بنه خلخال افزود: برنامه جمهوری اسلامی استفاده اقتصادی از این صنعت است و زمان تجاری‌سازی این دانش با توجه به مرکزیت و محوریت کشورمان در منطقه فرا رسیده و کشورمان توانایی احداث نیروگاه‌های اتمی، تربیت نیروهای متخصص بر پایه و اساس صنعتی شدن هسته‌ای را داردب/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.